Sv: Utebox

Har du boxdörrarna öppna sedan så du använder boxarna som mindre lösdrift? Eller kan du öppna mellanväggen oxå?

/ Mysaan "som aldrig kan bestämma sig hur hon vill ha det"

Sv: Utebox

Alltså, det ÄR krångligt. Men det går ju att bygga isolerat kallstall - som då *kan* värmas upp om så skulle behövas. Och bygger man en extravägg så får du en box på mindre yta (= lättare att värma upp) ifall det nu skulle behövas. Innanför där kan också sadelkammaren vara.

Som vi gjort vårt stall så går det faktiskt med en del stök att bygga om till lösdrift, men så här i efterhand kan jag önska att vi hade gjort det ännu enklare från början. Men man lär sig av erfarenheterna också ... :o

Låna boken jag tipsade om, det är inte bara "klassiska" stallösningar den tar upp utan mycket läsnyttigt!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 272
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 730
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 024
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 133
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar