Vinter tid

Sv: Vinter tid

Ut ca 8, in vid 17 eller 18. Allt är beroende av vädret, och eftersom de bor i utebox med frisk luft dygnet runt är det inte så viktigt med tiderna.

Immer

Om jag själv fick välja skulle min häst få gå ut vid 08 och in vid 20-21 lagom till nattningen!

Men nu får jag inte välja då jag är inhyrd och de är fler vilkor än mitt, men vi har gått halva vägen var allihoppa och nu går de ut runt 08-08:30 och in mellan 17-17:30

min häst är ute ifrån 8 eller 9
Till 5 eller senast 6

Hon har tjockt täcke på sig och täcke inne.
Även boots på sig.
Har täcke på sig från september till april/maj

VAd har ni på era hästar :confused:

Mejla gärna privat till mej om svar:)

Mina har ofodrade regntäcken ute och stalltäcken inne (de är båda kallblod och bor i uteboxar).

Immer

Mitt sto har på sommaren ett flugtäcke med helhals och magplatta, när insekterna inte är så många längre byter jag till antingen utan täcke eller ofodrat regntäcke (beroende på väder). På hösten går hon med ett fodrat regntäcke. På vintern går hon med ett tjockt vintertäcke, ca.370 g foder. :) Hon måste ha täcke hela tiden pga känslig och sätter aldrig vinterpäls.

*knapplån*

Våra hästar kommer ut vid 8-9 och in igen vid 16-17 någon gång. Den största anledningen till att de kommer in så "tidigt" är för att de ska kunna få i sig all sin mat, och för att unghästarna ska få i sig mer än de äldre (feta :smirk: ). Ute äter de så dåligt med hö, de tycker det är godare med isgräs och pinnar :d Så de behöver helt enkelt in för att äta och växa!

Min ettåring går naken, men har regntäcke ute utan foder vid busväder. De hästarna som tränas (hbl) går alltid med täcken, just nu fodrade vintertäcken med eller utan extra hals beroende på vädret. Inne har de fodrade stalltäcken.
Övriga hästar (travare, korsn, shettisar) som är inackoderade har alltid täcken samma inne och ute, med undantag för shettisarna som bara har täcke ute vid regn.

Han är ute hela tiden, vill inte gå in. Naken och får t.o.m kraften ute. Går bara in för att få på sig sadeln.

min ponny går ut vid 6 på vardagarna och in vid 20-22...
på helgen går han ut vid 7 och in vid 20-23.....:rofl: :rofl: :rofl:

glömde säga att han e klippt annars hade han fått gå ute dygnet runt eftersom de har vindskydd/ligghall.....:bow:

De går ut ca 7 och min går in ca 17, men endast pga av sin dåliga syn, så han ska inte var ute när det är mörkt.
De andra kommer in runt 20.

om jag hade haft eget stall vilket jag haft innan så hade tiderna varit ut kl 7.00 och in kl 21.00

men nu står jag i privatstall och där kommer dom ut 8-9.00 och in kl 18.00

vill ha mina hästar ute så mycket som möjligt

Ut vid 07.00 och in mellan 17-18 nu när det är som kallast. Annars går de ute mellan 07.00 och 22.00. Sommarhalvåret dygnet runt.

Min häst och hans kompisar går ut mellan 07.00-08.00 och kommer in vid mellan 18.00-19.00....

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni för varma och vattentåliga skor/stövlar på vintern? Brukar bara ha mina gummistövlar med dom blir så himla kalla trotts...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: Svartkatt
·
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
740
Senast: Marvin
·
R
Ridning Min ponny vill inte gå från stallet. Han skrittar i snigelfart och stannar var 5e meter. Jag behöver "banka" mjukt med skänklarna länge...
Svar
16
· Visningar
1 462
Senast: nullo-modo
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
387
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama