Hjälm vid hantering??

Sv: Hjälm vid hantering??

Hjälmen är ju aldrig fel att ha...

Jag har den när jag rider, och när jag tömkör.
Tycket det är lika viktigt att ha vid tömkörning som vid ridning, speciellt om man gör som du & håller på med unghästar.. :crazy:
På skolan måste vi ha hjälm i all hantering med unghäst (förutom när vi tar in/ ut dem o borstar dem) samt så måste vi ha det när vi lastar alla hästar.

Vid longering är jag lite lat.. Då har jag bara hjälm de dagar det kan komma ridskolebarn till stallet.
Man har ju ändå sin privathäst på anläggningen & det finns säkert nån som tar efter ens beteende :smirk:
men ja borde ha hjälm alltid, ja..

Jag har själv blivit sparkad i ansiktet, allvarligt, och när jag låg inne på sjukhuset sa läkarna till mig att BAKHUVUDET är det allra farligaste stället att bli sparkad på. Då dör man oftast DIREKT.

Så HJÄLM skyddar ju bäst just bakhuvudet!! Och tinningen som är näst farligast om jag kommer ihåg rätt... Så äevn om ansikte och hals fortfarande är oskyddade är det inte fel att ha hjälm på sig JÄMT när man hålelr på med hästar.

Det BORDE man ha - men det har inte ens jag som redan blivit sådär allvarligt sparkad... :crazy: Däremot har jag börjat att ha hjälm vid körning också, det hade jag inte förr. (ridning är självklart)

nja..det är nog bara man rider som man alltid har hjälm...inte så bra egentligen, men jag känner ju alla hästar i stallet, så då blir d ju lätt att man släpper på säkerheten :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 797
R
Hästhantering Jag har en för mig ny häst, ganska ungt (8) sto (swb), hon är snäll och välriden men osäker. Hon tycker det är läskigt att lämna flocken...
2
Svar
21
· Visningar
3 169
Senast: WSLPZF
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 847
Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
2 045
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022