Sitta snett i sadeln

Sv: Sitta snett i sadeln

Det finns ju bra utbildade kiropraktorer och naparapater. De som inte är det kan ju vara vilket avskum som helst...

Hallonsoda skrev:
Det finns ju bra utbildade kiropraktorer och naparapater. De som inte är det kan ju vara vilket avskum som helst...

Alla kiropraktorer/naprapater är bra utbildade, annars hade de inte fått ha någon verksamhet

EmmaJo skrev:
Alla kiropraktorer/naprapater är bra utbildade, annars hade de inte fått ha någon verksamhet
Det finns ju även de som har sin "privatverksamhet" om man kallar det så...:mad:

EmmaJo skrev:
Aha, du menar i smyg?
Ja precis. sådana som har spridit sitt rykte bland grannar och vänner, som använder sig av lite hemmasnickrade metoder.. jag hade nackspärr en gång och en bekant till min pappa sa åt mig att gå till XXX för han kunde knäcka till nacken sa han. Jag gick INTE dit. Herr XXX är i själva verket skolbusschaufför!:eek:

det kan vara värt att kolla upp stoppningen i sadeln ordentligt.
ibland räcker det med 90 gr stoppning ligger fel för att du som ryttare skall bli sned i din sits.Ibland kan man göra motsatt lägga till 90 gr stopning och du sitter rakare,Utan att det för den skull snedbelastar hästen.
Har du kollat att hästen är jämnt musklad över ryggen?
ibland kan markarbete under en period jämna till hästen,och därefter så blir problemet mindre.

Lycka till

mvh loppfrö

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 937
Senast: super
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 086
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka