Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning När man kommer in i boxen på kvällen så är han hungrig. Man får inte krongla med grimman. I dag sparkade han 3 gånger. Först efter min...
Svar
15
· Visningar
920
Senast: ancan
·
Träning Håller nu på att sätta igång "Killen" efter en skada( 7 veckor vila ,men fått gå i stor hage utan kompisar .Skadan satt på bogbladet) ...
Svar
12
· Visningar
950
Senast: ankic
·
Träning Jag ska transportera en 2-åring för första gången ( han åkte flera gånger som föl med sin mamma). Det är en sträcka på ca 5 mil. Han...
Svar
14
· Visningar
1 094
Senast: elle12
·
Träning Har ni någonsin fått en sån där känsla att NU..nu jobbar musklerna!? hehe så känner jag ofta då hästen kanske klättrar eller så.. men...
Svar
3
· Visningar
597
Senast: Tibra
·
D
Träning Bara en liten fråga - från en som nästan aldrig longerar! Är det bra/dåligt att longera över bomar? Alltså inte flera bomar efter...
Svar
12
· Visningar
4 171
Senast: CharlieBrown
·
Träning Min lilla tjej har sedan hon kommit till mig varit otroligt snäll. Ibörjan nästan skygg för folk. Skyggheten försvann ganska fort iofs...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Mysaan
·
Träning :) Jag har ett sto som är 8 år. För nån vecka sen hade jag julpyntat i hennes box. Jag hade sattit upp tallris och rött band. Sen hade...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: Tumlarunt
·
A
Träning Igår när jag kom till stallet så var stallägaren där ute. Han berättade att han hade aldrig varit med om att en häst slagit mot en...
2
Svar
27
· Visningar
2 427
Senast: moonlightgarden
·
Träning köpte ett regntäcke idag på ullared, vikt 250 gram... jag blev lite fundersam nu när jag kände på hästens vintertäcke, det väger 350-400...
Svar
12
· Visningar
4 247
Senast: lis1e
·
Träning Min häst har blivit behandlad för ryggont, ihopklämda kotor i ryggen mm och har därför mkt kortare muskler på höger sida därav mkt svårt...
Svar
6
· Visningar
790
Senast: ann80
·
F
Träning Jag har börjat bli nyfiken på islandshästar efter en turridning. I dagsläget har jag en underbar anglo-arab att rida. Dock fascinerade...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: Svalan
·
Träning Hur planerar ni hästens utbildning efter 3-årstestet och sommarvilan? Alltså när börjar ni rida dressyr och hoppa för tränare till...
Svar
0
· Visningar
871
Senast: Novelette
·
Ridning En liten samvetsfråga... Den här riktar sig inte bara till barockare, men jag lägegr den här eftersom det är här man fixar att vara...
2
Svar
37
· Visningar
2 335
Senast: bigganl
·
Träning Min ena valack är fortfarande lite "unghästvinglig" vid ridning och även lite vid tömkörning. Han går och kollar på allt och är svårt...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: Hästbiten
·
Träning Min medryttarhäst har varit lite svår att hantera och därför fick jag börja rida och pyssla om honom. Han var tex väldigt svår att få in...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: minimi
·
D
Träning Sen jag köpte min häst för ett halvår sen har nog rivit staketet/ rymt ur hagen ett tiotal gånger. Dels så hänger han på tråden så...
Svar
11
· Visningar
895
Senast: Rotterö
·
J
Träning Hej Imorgon ska jag flytta till ett nytt stall, behover lite tips pa vad som ar bast pa att gora. Vad ar bast att gora nar jag kommer...
Svar
19
· Visningar
1 211
Senast: Bumbiiii
·
G
Träning Ibland funderar jag om man kan bli förälskad i sin häst? Jag tog hand om min häst för ca 5 år sen, då brydde sej ingen om henne och hon...
Svar
15
· Visningar
1 677
·
S
Träning Hästar är lustiga. Jag har en snart 6 år gammal dam med mycket humör och som allt som oftast studsar för minsta grej. Efter en artikel...
Svar
4
· Visningar
1 001
·
Träning Min lilla tjej vill inte acceptera bettet. Hon tuggar och fixar och håller på som sjutton. Funderar på om bettet är förstort men jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 080
Senast: Mysaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar