Surare vid kroppsspråk?

Sv: Surare vid kroppsspråk?

Jo, visst kan det nog vara så! Att han inte fattar varför jag håller på och flyttar honom hela tiden.
Men det är så krångligt, vissa säger/i vissa böcker så står det att man ska vara konsekvent och om hästen t.ex. flyttar sig framåt så ska man genast backa den bakåt igen medan andra säger att man inte ska göra det..:confused:
Men det kanske gäller att man inte ska gå och "träna" att flytta hästen åt olikahåll/bakåt i paddocken?
:confused:

Tack ;)

Såg att ett ord kommit bort.

Var man i hästens naturliga beteende kan hitta nåt som styrker det missbruk av dominanshandlingar som skrämmande många nh-vänner verkar använda sig av har jag fortfarande inte förstått.
...ska det naturligtvis stå.

När man börjar använda kroppspråket så kommer man mer in på hästen. Det är kanske först nu han känner ordentlig press och krav från din sida och reagerar därför som han gör för att du ställer andra krav han inte har sett/ kännt tidigare. Det blir jobbigt/lite mer frustrerande. Du "pratar" ledarskap och rang med din häst nu.. va konsikvent i dina handlingar. Tänk noga för så du inte överdriver ditt búdskap i onödan. Att kunna tex rygga sin häst med kroppspråk är en gansk stark och dominant manöver. Lycka till..

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 890
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 126
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar