Vad gör ni med era 3 åringar?

Sv: Vad gör ni med era 3 åringar?

teammalmgren skrev:
min treåring ska snart börja hoppas under ryttare.

Han går ca 4 -5 ggr i veckan mellan 30 -60 min.
Han rids i alla gång arter samt även sidvärtes.

Ridningen varvas med löshoppning, longering och tömmkörning.

Han ska försöka kvalas till 4 års championaten.

Ojj..känns lite mycket för en treåring :crazy: Själv har jag en treåring som reds in höstas och har nu vilat någon månad. Rider 3 dagar / vecka och ca 15-20 min / gång. Vi ska till 4-års kvalet men vill inte bränna ut honom.... mao tar vi det säkra före det osäkra.:p

Min tvååring (snart tre) rider jag LB dressyr på, ska börja träna LA till våren. Han går varje dag, två pass om dagen. Ena passet är vid hand och andra från ryggen.

Groddan skrev:
Min tvååring (snart tre) rider jag LB dressyr på, ska börja träna LA till våren. Han går varje dag, två pass om dagen. Ena passet är vid hand och andra från ryggen.

Är du seriös med det? :crazy:

han är riden i två år nu efter nyår.. Han behöver röra på sig varje dag å med att han går menas det att han kanske skrittas en halvtimme vid hand el uppsuttet varannan dag och tränas vanligt en 40 en gång i veckan och skogsridning resten av tiden.

Risken att han ska bli utbräd tror jag inte är så stor eftersom det är ett flb som gått löp.. dock är han lite liten och inte med världens bästa löphuvud.

Vårt snart 4-åriga sto har haft en ca: 3 månaders vila, har tränat lite NH med henne och diverse markarb..
Hon reds ca: 3 dgr. i veckan ute i skogen förut både ensam och med andra, 1 gång i veckan på bana-hon hatar det...red sen bara i skogen ett tag innan hon ställdes av..
Ska sätta igång henne snart igen,men behöver lite mer från marken känns det som...

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Piaff
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 408
Senast: Roxy
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 405
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar