Jag ger upp!

Sv: Jag ger upp!

??????
kan knappt tro vad jag läser!!!!
sen NÄR blev tävlingar bara till för att behaga ryttaren????
varför släpa med hästen till tävlingar när han inte VILL?????
du är ju fullt medveten om han inte vill gå på banan, så varför tvinga honom?
är ära, och priser viktigare för dig än din hästs välbefinnande?
har själv ett sto jag köpte för tre år sen , och red in för att ha som hopphäst.
det visade sig att när jag så småningom kom så långt i träningen som uppsutten hopnning tog det tvärstopp. inte ett hinder eller knappt bom ville hon över.
kapacitet finns där, löshoppar gör hon bra, men det finns ingen glädje, så VARFÖR tvinga!!!!!
vill också påpeka att jag fortfarande har kvar henne, kommer alltid ha det, hon är min älskade häst ingen *#%¤& hoppmaskin!
sluta gå emot din hästs vilja, sover du glad och nöjd på natten efter en pokal när du vet att du tvingat din häst göra något han inte tyckt om?
i så fall är det jag som är konstig, men så länge min häst har kul kan alla pokaler i världen kvitta...

nemesis skrev:
??????
kan knappt tro vad jag läser!!!!
sen NÄR blev tävlingar bara till för att behaga ryttaren????
varför släpa med hästen till tävlingar när han inte VILL?????
du är ju fullt medveten om han inte vill gå på banan, så varför tvinga honom?
är ära, och priser viktigare för dig än din hästs välbefinnande?
har själv ett sto jag köpte för tre år sen , och red in för att ha som hopphäst.
det visade sig att när jag så småningom kom så långt i träningen som uppsutten hopnning tog det tvärstopp. inte ett hinder eller knappt bom ville hon över.
kapacitet finns där, löshoppar gör hon bra, men det finns ingen glädje, så VARFÖR tvinga!!!!!
vill också påpeka att jag fortfarande har kvar henne, kommer alltid ha det, hon är min älskade häst ingen *#%¤& hoppmaskin!
sluta gå emot din hästs vilja, sover du glad och nöjd på natten efter en pokal när du vet att du tvingat din häst göra något han inte tyckt om?
i så fall är det jag som är konstig, men så länge min häst har kul kan alla pokaler i världen kvitta...

läste nu att din häst tillslut fick som han ville, se i så fall mitt svar som ett svar på dina första inlägg.

lillamyggan skrev:
Har samma problem med min. Han vill inte det jag vill. Jag ska köpa en ny och låna ut min till nån som vill samma sak som han. Tycker det är snällast mot hästen även om han är min ögonsten och jag helst skulle vilja ha honom kvar
ska göra samma sak. Jag vill rida det vill inte hästen.
Tycker det är fel att tvinga hästen till något den inte vill bara för sin egen skull

Vimsan skrev:
Det är likadant om jag släpper spöet hemma på träning, eller om jag rider utan spö.
Jag varierar min ridning så mycket som möjligt, Har nästan aldrig sporrar hemma och sällan spö hela passet.
När jag ridit western behöver han ju inte ha den bjudningen som en "tävlings-dressyr" häst. Att gå i låg form i ett ett lågt tempo är inga problem utan spö.
Jag har inte gett upp honom som häst, utan bara som tävlingshäst!
Det är ytterst få ryttare som kan rida honom riktigt, vare sig med eller utan spö!
De flesta ger upp efter bara 5 min... vill du prova?
ursäkta men en westernhäst behöver precis lika mycket framåtbjudning som en dressyrhäst:smirk:

Zindy16 skrev:
ursäkta men en westernhäst behöver precis lika mycket framåtbjudning som en dressyrhäst:smirk:

Jo, jag vet men en westernhäst och en dressyrhäst går knappast likadant...

nemesis skrev:
läste nu att din häst tillslut fick som han ville, se i så fall mitt svar som ett svar på dina första inlägg.

Jag sover också gott om nätterna nu när min häst slipper tävla dressyr :angel:

Jag gjorde som jag gjorde för hans skull....

AnnaKarinA skrev:
Vad roligt att höra vad det "blev av" din pålle! Härligt att ni båda är nöjda nu, om än på varsitt håll! :bow:

Tack snälla, vi är sååå nöjda båda två :banana: :banana:

näe men det krävs ändå framåtbjudning och mycket jobb från hästen för att kunna bära sig i den låga formen. Och för att kunna gå i en bra jogg vilket inte är detsamma som en slö trav med huvet i backen vilket många tror. Det krävs mycket aktivitet i bakdelen för att joggen ska bli bra och hästen ska kunna bära upp sig. Och för det behövs framåtbjudning;)

tack för förklaringen men nu var det inte det han ville heller.... han för göra det han vill och det är huvudsaken ;)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
765
Senast: astronaut
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
560
Senast: Pilot
·
  • Omröstning Omröstning
Träning Vid träning enskilt, hur föredrar ni att ha framridningen?
Svar
10
· Visningar
1 722
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.