Aldrig bli en bra ryttare *långt och förvirrat*

Sv: Aldrig bli en bra ryttare *långt och förvirrat*

mackan skrev:
Ja jag kommer ihåg honom - just för han var så lik min. Och ni såg så trevliga ut tillsammans!

Ja absolut - sätt ut lappar och se dig omkring! Säker på¨att nån blir glad att få en ryttare med så mycket vilja och själv kritik att utvecklas som du!
Tack :). Vad glad jag blev nu :). Smyger in en bild på den lilla buspållen ifall att någon missat honom här på buke :angel:: http://i3.photobucket.com/albums/y85/Rosenblad/Gautcho%20ox/DSCN8069.jpg

Ja jag har bestämt mig! Jag ska bli grym - kosta vad det kostar :banana: !

Det känns som att du har ungefär samma problem som jag. Är också ridskoleryttare 1 gång/vecka. Jag sitter fast och gör samma fel som jag gjorde för tio år sen, för ingen sa till mig ordentligt då (hade sen ett långt uppehåll till förra hösten, när jag började på ridskolan), och det känns som att jag hela tiden vet i teorin vad jag gör för fel, men jag får inte till det i praktiken. Det är så frustrerande!:mad: Är dessutom arbetslös just nu och har väldigt ont om pengar, så möjligheterna att betala mycket för ridning är små:crazy: . Men jag har gjort såhär: Min ridskola anordnar kortare kurser då och då (tre lördagar efter varandra, eller två dagar mellan jul och nyår). De kostar inte så jättemycket, och ger ändå en hel massa eftersom man är en mindre grupp, och ihop med den vanliga veckolektionen så blir det lite extra ridning. Så nån sån kurs försöker jag gå då och då för att peppa mig själv. Och nu, för några veckor sen, fattade jag helt enkelt beslutet att laga mina jeans istället för att köpa nya och behålla mina fula vinterstövlar från förra året, och istället lägga pengarna på att rida en extra lektion i veckan i sex veckor. Och det är så himla bra att rida 2 ggr i veckan! Det gör faktiskt jättestor skillnad. Så jag tror det är som de flesta här säger: ge inte upp utan försök få rida MER. Och be din ridlärare förklara. Jag kan känna ibland att jag ridit en hel lektion utan att få i princip nån hjälp, och det är deppigt. Och sen helt plötsligt nån annan gång så säger hon nåt pedagogiskt som bara får poletten att trilla ner för mig. Hon är världens bästa :love: , men jag inser ju också att det är svårt att hinna med alla ordentligt när man har stora grupper.

Jag ser att du bor i Göteborg...? Det finns en jättebra ridlärare som heter Anita Moliis. Vet inte vart hon lär ut just nu, men du kan kolla Storås Ridklubb, dom kanske vet. Hon är heelt suverän på att visa och förklara, och jag hade aldrig en dålig grupp lektion med henne!! Se om du kan få tag på henne! Hoppas att saker blir bättre för dig snart!
Åsa

Jag har gått på ridskola i ca 6 år nu men nu efter denna terminen ska jag sluta. Jag tycker att du ska bli medryttare på en häst som du kanske rider flera gånger i veckan. Så gjorde jag ett tag innan jag fick en häst på foder. Det är bäst att hitta folk som verkligen behöver hjälp. För mig kostade det 150 kr i månaden för 3 ridningsdagar i veckan. Ett mycket bra pris om man jämför med ridskolor. Sedan kan du ju få privatlärare till den hästen.
Lycka till med din ridning osv
/Moa

Åsa skrev:
Jag ser att du bor i Göteborg...? Det finns en jättebra ridlärare som heter Anita Moliis. Vet inte vart hon lär ut just nu, men du kan kolla Storås Ridklubb, dom kanske vet. Hon är heelt suverän på att visa och förklara, och jag hade aldrig en dålig grupp lektion med henne!! Se om du kan få tag på henne! Hoppas att saker blir bättre för dig snart!
Åsa
Tack för tipset :) :bow:! Ska försöka se om jag kan få tag på henne!

Oj det var billigt det :o !

Ja, fanns det känns omöjligt att hitta någon medryttarhäst där allt stämmer :/. Känner att tiden och orken inte finns just nu. Men jag ska tänka på vad du sagt :).

Hoppas du hittar något för dig.

Ska jag berätta en hemlis för dig... Jag har ridit i runt 14 år, haft egen häst i över 10 år... Och i våras insåg jag att jag inte kan sitta ner i traven... Jag har tränat och tränat och tränat och ridit utan stigbyglar i flera månader och nu kan jag sitta ner halvdant men lååångt ifrån så att jag blir nöjd.
Jag har ridit in min häst själv ovh tycker väl att han har en hygglig form men så red en kompis till mig honom och då insåg jag hur kan KAN se ut... Så... det är väl bara att fortsätta rida utan stigbyglar, inse att man aldrig kommer att lära sig och envist träna på, det KAN gå...
Fast jag lovar dig. Kan du hitta en häst att rida privatlektioner på, så kommer du att lära dig mkt mer mkt fortare och ffa så kommer du att KÄNNA att du utvecklas...

Är inte säker på om jag fåt lov att svara så här, men jag red för Anita i flera år på Storås RK och SÅ bra är hon inte, har haft många andra mer sitsintresserade lärare som ger mer...

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
581
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 411
Senast: Roxy
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 897
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 377
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama