Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SessCa skrev:Jag tycker du är sarkastisk och småelak i dina inlägg, det var därför jag övht sa något.
KungTulle skrev:Jag tror att de flesta kan öva upp en intuitiv känsla för sina djur även på distans.
En natt för ett par år sedan så vaknade jag mitt i natten oförklarligt förtvivlad och bara storgrät.... lyckades dock somna om. Nästa morgon var Tor min nordsvenska hingst blockhalt på ett bakben. Han hade trampat in en stor spik i hoven och jag kan ge mig tusan på att han gjorde det i samma ögonblick som när jag vaknade.
/KT
Men det är bara personer med vissa speciella krafter som kan avgöra könet!Rolle skrev:Om du därtill klarar att bedöma ålder och kön så vet du redan mycket.
Bill skrev:En typisk efterhandskonstruktion, med största sannolikhet hade du vaknat även om inte hästen spiktrampat!
allroundhästarna skrev:Valacken berättade;
"att i bogen på höger sida så tar det emot när jag ska gå mycket, och mycket ömt vid enformig eller samma rörelse."
"Jag har en "lommhörds"-känsla i vänstra örat som om det var bomull i örat, ett tryck, får anstränga mig för att lyssna men jag hör bra" (hörseln är ok)
"Uppe på vänster sida ungefär under sadeln där är jag öm i muskel och en punkt mitt på korsryggen där blir jag trött och ut mot vänster höftkula" (öm punkt i muskeln under sadeln, svargt bvänster bakben)
"Jag trivs med hästarna, men känner konkurrans av en häst, det är även en till häst där ute som jag har respekt för" (Hingstarna, 2 st)
"Konstigt i halsen, svälld känsla ungefär där körtlarna sitter, som förkyld, tycker inte om den känslan, som anfådd då" (förkylning med hosta några veckor tidigare)
"Skönt när jag får en hand vid nacken bakom öronen, inte hårt, punkt som stramar"
På min fråga om han tycker om att bli körd, svarade han "en trygg person med mig när vi ska köra vagn" (funkade ej på travet, höll på att riva staketen mm)
"Strålen under har varit något konstigt mot utsidan" (strålröta och hovspricka, som hon inte såg)
Stoet berättade: "när jag arbetar har jag svårt att slappna av i halsmuskeln, lite på båda sidorna, men det är så roligt att visa upp sig"
"Jag är kittlig på bakdelen, mest när jag borstas och när jag blir blöt" (hon kickar till lite när man borstar vid jumsken och när regndroppar rinner i små ilar nerför baken)
"Tycker inte om solen som bländar, jag ser inte ordentligt klart då, för jag vill se långt bort, även i fönster"
"någon är irriterad när jag är ivägen, det gör ont i kindbenet, blir ömt där, Jag ville ha mat och huvud var i vägen. Ung kvinna, Jag ville ha mat, tycker om mat" (jag kollade med de som hade fodrat henne och det var sant)
"ett tag sedan, något i munnen med tand höger sida, 2 tänder" (en tand raspades och 2 vargtänder hade dragits ut)
"något med min mage, uppsvälld känsla, konstig smak i munnen" (har ingen aning)
"ömt i höger has bak när jag tränade, både sakta och fort"
"Känner en ojämn känsla, stark i min bakdel men framdelen inte lika strak, påskjutskänsla" (vi har tränat bakbenen en del)
"något vid munnen bränner, svider under huden, inte skönt" (utslag)
"liniment smakar inte gott" (hon tänkte dricka vattnet med linimentschampoo i en gång)
"vårtor känns också" (hon har utslag på mjukdelen vid jumsken)
"matte, varför ska vi galoppera?" (det märks på henne att hon inte vill galoppera, eftersom att om vi är flera ut och galopperar iskogen så travar hon hellre i full fart (med öronen helt framåt som att "gud vad kul det är"), det är jättesvårt att få hon att galoppera)
"KÖRA ÄR ROLIGT".