hästpratare

Sv: hästpratare

Det är ingen som skriver annorlunda, men många tycks hellre betala någon hästpratare eller liknande i första hand. I övrigt var det bara jag som spårade ur.

aha ;) Ok, ja som någon ersättning för veterinär kan det aldrig bli tvärtom det är förkastligt att tro det skulle funka med tolk istället för veterinär.

För att vara ärlig så vet jag inte vad jag tror längre, innan jag kom hit trodde jag överhuvudtaget inte att man kunde prata med djur. Men så flyttade jag till Österlen och då just till Carola och nu känns det helt skumt. Jag menar, hur i hela friden skall hon annars kunna veta vad Love (min hund) vill utan att han berättar det. Jag kan läsa min hund riktigt bra men det beror ju på att vi känner varandre så väl. Vi pratar inte, men jag förstår honom. Men, det hon vet om honom och det han berättar för henne har jag aldrig sagt och det lär vara mer än otroligt om hon kunde gissa sig till sånna saker. Så, slutsatsen är nog att jag tror på det hon gör, men jag är nog faktiskt fortfarande skeptisk till vissa utav alla dess som pratar med djur. Samtidigt tror jag kanske att är man tillräckligt öppen och "ren" ifrån alla sina egna tankar så kanske det går.

För några nätter sedan satte jag mig rakt upp i sängen och bara "Nökle vill ha täcke på sig" Det var så påtagliugt att jag gick ut klockan 3 på natten för att klä på honom täcke.

Så jag vet inte, kanske var det bara mitt sunda förnuft som sa till mig att plocka på hästen ett täcke.. :crazy:

Du tror väl ändå inte på allt som säjs i media????
Har du hört talas om vinklade storys etc.

Håller med! Jag tycker att man kan ta olika "oförklarliga" sanningar som en rolig grej men absolut inte grunda en hästs hälsa och välbefinnande på olika "seanser" utan ta kontakt med veterinär och annat kompetent folk när problem uppstår. Det rekommenderar också seriösa "Hästpratare"
Det optimala vore kanske en veterinär som var hästpratare :D Har dock inte hört talas om någon...än ;)

Men kom ihåg, att allt oförklarligt är så tills det förklaras på ett logiskt sätt, och det gör allt så småningom.

Var rädda om era djur
Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift

Japp, visst är det så. Men man kan vara "hälsosamt skeptisk" och inte bara ta ett påstående för sanning. Gäller även "vedertagna" påståenden, dock.

Just ifrågasättandet upplever jag ibland att det saknas - eftersom det då inte skulle finnas en sån enorm marknad för diverse tillskott, medikamenter och tinkturer t ex ...

Att man själv upplever att vissa får en enorm kontakt med ett djur kan mycket väl vara fallet. Oavsett om det är bildmässigt eller någon annan kontakt.

HUR det funkar med "distansprat" vet jag inte, men jag vet ATT det funkar! Jag har provat... :bow:

Jag har varit med om en "skum" sak... Min häst började bete sig allmänt konstigt,kastade av och svår att sko och lasta. Min syster,som bott i norge några år,skrev till en sida på nätet liknande denna sida fast norsk och inte bara handlar om hästar. Hon skrev lite om våra problem och får svar av en tjej som vill att vi ska skriva vad hästen heter,ålder och var han bor. 4 dagar senare får hon svar och hon har skrivit att hon ser en stor fux med bläs och 2 vita bakben och som inte ser ut som "normala"hästar. Min häst har tydlig karprygg,är fux m bläs och 2 vita bakben.....Hon skrev att han var lätt att få kontakt med och att han har fruktansvärt ont i ryggen.. I morgon ska vi åka in till klinik för ordentlig genomgång... Kändes nästan otäckt,men jag tror på detta efter vad hon skrev,för hur kan en människa i norge veta hur min häst ser ut???? Skumt...

Inte för att vara taskig men det är ganska lätt.... hon bad om att få veta var ni bor, hästens namn och ålder etc.... bara kolla på nätet, ta upp telefonen och ringa till ngn som bor i närheten och hoppas att de vet vilken häst det är, be dem beskriva hur den ser ut och sedan ge en gissning baserat på utseendet....

Men det vore ju ballt om hon faktiskt var medial :-) :banana:

Jag tror faktiskt på att det finns folk som kan "prata" med djur, :smirk: men det är svårt att avgöra vilka som är "på riktigt" och vilka som bara fejkar, tyvärr.... :(

Annie1982 skrev:
Inte för att vara taskig men det är ganska lätt.... hon bad om att få veta var ni bor, hästens namn och ålder etc.... bara kolla på nätet, ta upp telefonen och ringa till ngn som bor i närheten och hoppas att de vet vilken häst det är, be dem beskriva hur den ser ut och sedan ge en gissning baserat på utseendet....

Men det vore ju ballt om hon faktiskt var medial :-) :banana:

Jag tror faktiskt på att det finns folk som kan "prata" med djur, :smirk: men det är svårt att avgöra vilka som är "på riktigt" och vilka som bara fejkar, tyvärr.... :(

Jag har lite svårt att tro att en människa som bor i Norge gör sig sånt besvär... Hon vet inte mitt namn och bara vilken stad vi bor i. Sen ska hon ha en jäkla tur oxå efersom jag bor på ett stuteri,där det i somras/höstas gick 200 hästar.... :)

Det är roligt att höra att det är orealisktiskt att någon tar reda på vilken färg en häst har medans det är fullständigt realistiskt att samma person får en bild genom kosmos från Sverige till Norge med information hur en häst ser ut som hon inte känner till. Hallå!!!!

kenneth skrev:
Det är roligt att höra att det är orealisktiskt att någon tar reda på vilken färg en häst har medans det är fullständigt realistiskt att samma person får en bild genom kosmos från Sverige till Norge med information hur en häst ser ut som hon inte känner till. Hallå!!!!

:D :rofl: :bow:
Huvet på spiken!

Norrland

Klockrent Rolle!

Kasta INTE bort era pengar på dessa självutnämnda kvacksalvare, hästpratare, homeopater, osteopater, - pater i alla former, t o m psykopater ! Det enda synbara resultat av deras insatser är en svidande tomhet i plånboken!

JAg hade nog satt mina pengar på "en brun vallack med svart svans"! :smirk:

Bill skrev:
Klockrent Rolle!

Kasta INTE bort era pengar på dessa självutnämnda kvacksalvare, hästpratare, homeopater, osteopater, - pater i alla former, t o m psykopater ! Det enda synbara resultat av deras insatser är en svidande tomhet i plånboken!

Måste hålla med dig. Förstår inte att så många väljer att tro på allt detta, och framförallt lägga dyra pengar på det. Personer som inte har något att visa upp vad gäller godkänd, dokumenterad utbildning etc. En helt oreglerad marknad.

Hästbranschen måste vara luckrativ! Hästmänniskor som vill "prata" med sina djur. Förmänskligar dom, egentligen. Undrar varför det inte finns ko-pratare, eller gris-pratare etc i samma utsträckning... Bönder kanske har fötterna på jorden? :smirk:

Norrland

Jag tror att de flesta kan öva upp en intuitiv känsla för sina djur även på distans.

En natt för ett par år sedan så vaknade jag mitt i natten oförklarligt förtvivlad och bara storgrät.... lyckades dock somna om. Nästa morgon var Tor min nordsvenska hingst blockhalt på ett bakben. Han hade trampat in en stor spik i hoven och jag kan ge mig tusan på att han gjorde det i samma ögonblick som när jag vaknade.

Mitt råd är att försöka vara era hästar nära och inte ignorera konstiga signaler ni får. Vem har inte varit med om att ni bara MÅSTE gå ner till hagen och där står ett gäng sura hästar och väntar på att den tvåbenta idioten ska fylla på deras vattentunna?

/KT

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 706
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 535
Senast: Lingon
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok TW om ni är allergiska mot ovetenskapliga metoder eller spiritualitet i största allmänhet. Jag är själv väldigt öppen men tar inte...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama