Vita_N_6520
Trådstartare
Sv: vintersäsong..
Och hur bra håller dina hästar..?
Nog för att man kanske inte behöver dalta med dem o bara skritta överallt så fort det inte är mjukt, men inte rider man i trav o galopp på hårda vägar.. eller..
Det är klart att mörkret inte är nptt farligt o rida i lr så..
Men jag har inte lust att rida mitt ute i skogen i kolmörkret, eftersom ja inte vill att min häst ska trampa i nått hål å bryta benet.
O några jämna bra skogsvägar har vi inte..
Gazzan skrev:Jag har aldrig förstått detta med att man inte kan rida bara för de är vinter..
Jag rider som vanligt de finns massor av åkrar att rida på och de är rätt mjuka jag rider där i alla gångarter och jobbar hästen som vanligt!
Jag travar och galopperar nu på vägarna även om de är hårt
När de är snö kan man trava och galoppera på vägarna eller åkrarna och de är verkligen jobbigt för hästarna BRA träning!
Jag rider i paddocken de blir spår runt fyrkantspåret och så!
Och mörkt ute?? som om de skulle hindra en till att rida???.. jag fick i 3 års tid rida efter 18:30 varje dag och de gick hur bra som helst, mörker är inte farligt de varken bits eller sticks hehe
Och hur bra håller dina hästar..?
Nog för att man kanske inte behöver dalta med dem o bara skritta överallt så fort det inte är mjukt, men inte rider man i trav o galopp på hårda vägar.. eller..
Det är klart att mörkret inte är nptt farligt o rida i lr så..
Men jag har inte lust att rida mitt ute i skogen i kolmörkret, eftersom ja inte vill att min häst ska trampa i nått hål å bryta benet.
O några jämna bra skogsvägar har vi inte..