Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Vad brukarb ni göra nu när det blir vinter och kalt? vart rider ni då? Nå bra mysiga knep?
Svar
9
· Visningar
1 077
Senast: Lazio
·
Träning Hej hej! Jag hittade lite om träningsvärk i tidigare disussioner men jag undrar lite mer... Är det verkligen så att träningsvärken i...
Svar
6
· Visningar
843
Senast: ano
·
Träning Har länge gått och funderat över detta. Jag har 2 rätt så (hrm) eldiga ston och måste ibland ta till div. hjälmedel för att hålla...
2
Svar
20
· Visningar
1 802
Senast: Septicemia
·
S
Träning Min 4-åring har blivit friskförklarad och jag har börjat öka på tömkörningen. Men han är så pigg och "knasig" ute n u i början, han...
Svar
9
· Visningar
1 082
Senast: smiling_sun
·
F
Träning Låter inte som ett problem. Mindre käk+mer motion= slankare häst. Så enkelt är det inte. Vi har analyserat höet. Dåligt protein...
Svar
10
· Visningar
1 638
Träning Nu kommer jag här och vill veta hur man gör det som man aldrig ska göra.. :p Nämligen lära hästen stegra med ryttare på. Lite nyfiken...
2
Svar
25
· Visningar
2 087
Senast: Russin8
·
R
Träning Hur ofta rider ni era treåringar eller hur ofta och länge varje gång anser ni att man ska rida dom? Det beror ju förstås från häst...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Senast: Ida
·
Träning Om ett sto tar sig in till en hingst som går i en bra hage är det hingstägaren eller sto ägaren som är ansvarig om stoet blir betäckt...
2
Svar
27
· Visningar
2 910
Senast: hofi
·
Träning Hej hopp! Vad föredrar ni? Rida ut, eller rida i ridhus? Jag vet att vissa rider mest i ridhus pga träning o tävling. MEN, jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 607
Senast: Bumbiiii
·
I
Träning Jag har haft mitt sto i 5 år. Hon är stor, stark och dominant men i grunden en bussig häst. Eftersom det var min första häst hade vi en...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: Mitrolle
·
S
Ridning Hej! Finns det några här som har lärt sina hästar spansk skritt och som har lite tips om hur jag ska gå vidare i utbildningen av min...
2
Svar
32
· Visningar
3 457
Senast: IrpaSnirpa
·
W
Träning Jag brukar luncha i det stallet jag har min häst. Allt går bra i hagen där det bara är valacker, men när jag ska fodra stona så blir jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 704
Senast: saddleman
·
Träning Hur lär man sin häst gå som handhäst? Jag tycker det verkar väldigt riskfyllt när man rider ut, men det är ju ganska många som gör det...
Svar
12
· Visningar
1 139
Senast: lil-sis
·
L
Träning Ibland när jag rider ut själv med min 3 åring så bara tvärstannar han och beronde på vilket humör ja är på driver ja eller låter honom...
2
Svar
33
· Visningar
1 785
Senast: Centaur
·
A
Träning Jag har en fjordnig som är väldigt envis när det gäler vissa saker tilexmpel när de gäler lastnig. Det tar ofta flera timmar att lasta...
Svar
14
· Visningar
1 017
Senast: marijaa
·
Träning Min 4 åring är en riktigt segis i ridhuset. Jag försöker att inte rida där ofta, eftersom han är såpass ung. Men ibland blir man ju...
Svar
11
· Visningar
1 289
Träning Har igår kväll träffat en omåttligt fräck häst.Det kan bli farligt,han är stor och tung och fullständigt skiter i vart människor står...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: FannyN
·
M
Träning Vet inte om denna tråd ligger på rätt forum men aja. :D Jag skulle gärna vilja prova att tömköra min häst men har INGEN kunskap om...
Svar
9
· Visningar
1 053
Senast: bonneville
·
Ridning Vad är det på det stora hela som skilljer barockridning och akademisk ridning från dressyren? :confused: Ni kan ju så mycket...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 175
Senast: noprogress
·
Träning Jag ska flytta min 3-åring imorron, & behöver lite råd .. han har aldrig varit svårlastad innan, men nu ikväll när jag försökte...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: Netted
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama