Vad föredrar ni???:)

Sv: Vad föredrar ni???:)

Nuzzan skrev:
Hej hopp!

Vad föredrar ni? Rida ut, eller rida i ridhus?

Jag vet att vissa rider mest i ridhus pga träning o tävling. MEN, jag vill veta vad ni helst föredrar....:)

TACK!

//Nuzzan

jag älskar att rida i ridhus, men gör det högst 2 gånger i vekcan, resten blir det ut i skogen, hästen föredrar nog det med. men under vintern får man vara berädd på att det blir lite mer ridhus, iaf om hästen skall ha en chans att vara fräsch inför tävlings säsongen vår. :)

Jenny_K skrev:
Om det är bra väder vill jag heslt ha ett stort gärde, där inget begränsar mina övningar, men annars föredrar jag ridhus.

Ngn mer än jag som mest rider ut för hästens skull?????

ska jag vara ärlig, så är jag så, jag rider ut i skogen just bara för hästens skull, låter kanske hemskt, men jag tycker inte det är ett dug skoj att rida i skogen och endå är det det som jag gör mest, eftersom ridhuset ligger 30 minuters bilresa från mig. Kan vara någon gång lite härligt att rida ut, men jag föredrar ridhus eller ridbarna :)

Jag föredrar varierat! Nu har inte jag tillgång till ridhus utan får variera med att rida på banan eller en åker. Skulle kunna åka till ridhuset men tycker synd om föräldrarna då :o

Älskar att rida i skogen, hitta nya stigar, galoppera med snäva kurvor eller trava iväg i en evighet på låna raksträckor :love: Mest av allt älskar jag nog dock att rida i svår terräng, lägga allt på hästen (nåväl... inte allt) och hålla i för glatta livet. Det ska va en utmaning!

Jag blir mer upprörd över ett dressyrpass som gått fel än en uteritt som blev fel. Att ligga i full galopp när det är -10, härlig pudersnö och känna hur det isar i hela ansiktet och hästen frustar.... Weeeeiiii :D :love:

Det slår ALLA träningspass i alla tråkiga ridhus med 4 väggar :p

ja måste nästan rida i ridhus vid denna årstiden om ja ska kunna träna..kan nästan bara skritta ute nu...fast brukar skritta fram o skritta av ute.

Ridhuset.. Älskar dock också bus i skogen, men iom att hästen inte lämnar gården med mig på ryggen just nu så är ridhus/paddock det som mest gäller nu.. annars har alla ställen sin tjusning. Vid dåligt väder och totalt mörker är ett gosigt ridhus apselut bäst!

Gillar också långpromenader med min häst!! :)

jag måste nog säga ridhus. men det är nog mest på grund av att jag för det mesta rider ute i skogen... så de få gånger jag kommer iväg tycker jag att det e jättekul! men att bara rida i ridhus skulle väl inte heller va så kul...

Jag behöver variera mig annars tröttnar jag:D
Jag skulle dock jätte jättegärna ha en egen paddock:)

egentligen föredrar jag rida ut i en härlig skog,men här finns bara en trakig flod att rida i om man inte har hela dan pa sig. annars finns det härliga ställe men tar typ 3 timmar att komma dit.sa det blir tyvärr mest ridhus.

precis, hatar också att rida i skogen. i grund och botten är det nog attt jag är lite feg, för att hästen är stark+tittig när man galopperar, och ser man ett djur spelar ingen roll av vilken art, så kan man räkna med att få ta sig en promenad hem (själv alltså)... men under sommaren försöker jag rida ut iaf varannan dag, för hästens skull alltså!!
Men ibland har man ju perioder när man lessnar på ridhuset/skogen.
Hade en period när jag var SÅ less på vad allt med träning och tävling hade o göra, så jag red ut varje dag i ca 2-3 veckor.
Efter den perioden var jag mer täningstaggad än nånsin!!

Utomhus, finns så mycket mer att göra ute om man har bra ridvägar... klättra, hoppa, galoprträna, m.m. finns oändliga möjligheter med att rida utomhus. Däremot så anser jag iaf att jag behöver rida inomhus eller på ridabana 1-2 gånger i veckan för att kunna träna ordentligt och för att kunna vara koncentrarad till 100%...

Det beror ju på vad man ska träna för någe. Är det lektion eller att jag vill träna på något speciellt (tänker närmast på dressyrövningar) så föredrar jag ridhuset. Det gör att både jag och häst vet vad som gäller, varför vi är där och att man rider den där timmen som man har betalat för. Jag känner att det blir mer gjort då.
Men visst kan det kännas snopet då man har åkt iväg, kommer fram, värmer upp lite, och hästen är inte alls på humör för nån träning. Så då är det bara att åka hem igen...

Och för min del så blir det ju billigare att harva nere i paddocken och slippa ta bilen

RIDHUS!

Där finns bra underlag, speglar och tränare. Min häst är inte jättesäker att rida ut själv å och jag har sällan tillgång till ridsällskap. Dessutom tycker jag att det är rätt trist att rida ut. Ridhus är alltid "roligt" - att rida ut är det bara ibland (rätt sällan faktiskt).

Ridhuset! Passar perfekt eftersom jag o min häst änligen har börjat samarbete som ett riktigt par :)

Kan dock vara skönt att rida ut ibland men verkligen inte under den här årstiden, allt man gör e att halka o bli rädd för att man ska gå omkull. Jag rider oxå bara ut för att jag vill variera min pålles träning o då rider jag ut tillsamans med ngn eftersom han blir så himla "tittig" på allt o alla Men måste poängtera att sommarid så är skogen perfekt för dressyr pass o hemmagjorda hinder övningar ;).

SOMMAREN KOM TILLBAKA

utomhus! är helt klart det jag föredrar, men visst är det bekvämt med ett ridhus då vädret inte är det bästa.

Jag föredrar att rida ut, trotts att det kan bli kallt på vintern.

malinsky skrev:
Ridhuset.. Älskar dock också bus i skogen, men iom att hästen inte lämnar gården med mig på ryggen just nu så är ridhus/paddock det som mest gäller nu.. annars har alla ställen sin tjusning. Vid dåligt väder och totalt mörker är ett gosigt ridhus apselut bäst!

Gillar också långpromenader med min häst!! :)

Varför lämnar inte hästen gården med dig?:confused:

glömmerallt skrev:
rida ut i SKOGEN.annars så gillar jag och rida i våran stora paddock alla fall när det är bra underlag det är det ju tyvärr inte alltid på vintern. ända gången jag helst rider i ridhus är när det regnar men då ridar jag i ridhuset 9 av 10 gånger

jag kanske ska tillägga att jag inte tycker det är lika kul och rida ut om det inte är skog och det tycer inte hästen heller

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 215
Senast: sorbifolia
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
354
Senast: MiniLi
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: Roxy
·
Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
734
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama