Vad föredrar ni???:)

Sv: Vad föredrar ni???:)

Beror på vad jag har för häst. Inte ridhus med nuvarande.
Rider dock i ridhus en gång i veckan, tar ca en timma att rida dit och en timma att rida tillbaka och jag måste rida genom stan.

Ut i skogen.

Tränar dressyr varannan vecka. Alldeles lagom för mig.

Borde dock rida mer på banan så jag får loss henne ordentligt men hon går så mkt där på ridskolan så jag får dåligt samvete om jag OCKSÅ rider på banan. Så det blir mest skogen nu.

Jag föredrar att rida utomhus, helst på ängar, i alla fall när det gäller dressyrarbete. inte långt därefter kommer att rida ut i terräng, galopera och hoppa, styrketräna osv. Sen kommer nog dressyrarbete i padock & hoppning i padock. Sist kommer all ridning i ridhus, men det är roligt det med, man har ju inte allt för många val om man vill ha bra underlag på vintern!

Nuzzan skrev:
Varför lämnar inte hästen gården med dig?:confused:

Ja, det undrar jag också :angel: Vi övar! Sitter jag upp så vill han inte gå, leder jag går det bra.. tömkör jag vill han inte gå.. leder jag honom så att jag tex går vid magen på honom vill han inte heller gå.. så jag vette klåen vad han håller på med. Med sällskap går han dock ut på vägen bara han får gå tillsammans med andra hästen. När vi har lämnat gården går det bra, dock är han mer tittig när vi är ute själva.

Övning ger färdighet, men jag vet inte hur mycket som är trots och test, och vad som beror på hans ängslighet.. han är STARKT beroende av sällskap i alla sammanhang...

Hej! jag gillar att rida mycket ute hästen blir mycket modigare och tryggare än om den bara får se insidan av ett ridhus men visst går det ann att rida i ett ridhus så här någon kall mycket frusen vinterdag brrr :d

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 215
Senast: sorbifolia
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
354
Senast: MiniLi
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: Roxy
·
Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
732
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama