Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur viktigt är det? Är det värst med uppåt eller nedåt bruten linje?
Svar
2
· Visningar
730
Senast: keramin
·
Träning Fick ny häst på försäljning i fredags, och den jäkeln bits!! Någon som har tips? Han är inte elak, utan "ska bara" nypa till lite...
2
Svar
31
· Visningar
3 238
Senast: Doccan
·
Träning Att gå från nordsvensk till arab visade sig lite svårt. Det är enkelt att rida i dressyrsadeln, så nära hästen för hon är mjuk och go...
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: Lollan
·
T
Träning Jag har en lipizzanerkorsning på 16 år. han är helt underbar, en lugn & trevlig valack, han är såklart inriden. Men eftersom jag...
Svar
1
· Visningar
689
Senast: åke
·
E
Träning Har av hon som äger min medryttarhäst blivit ombedd att hantera en unghäst (tror den är två år..) borsta, öva på att leda och så. Men...
2
Svar
25
· Visningar
2 048
Senast: Elemmírë
·
K
Träning Vet inte exakt vart jag ska sätta denna tråd. Testar här. Finns det öht stall där hästarna får gå ute länge? Även på vintern? Känns...
2
Svar
21
· Visningar
1 533
Senast: Welsh
·
D
Träning Jag undrar hur högt man ska ha bommen fram i transporten.
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Kicki_J
·
Träning Jag försöker lära min varmblodsvalack skänkelvikning men det går sådär. Han kan flyttar sig några steg åt sidan om jag håller in, ger...
Svar
3
· Visningar
1 537
Senast: mackan
·
G
Träning Är det någon som har en häst som är extremt egensinnig, jag har problem med just detta. Hästen är kännslig och gillar att protestera...
Svar
1
· Visningar
653
A
Träning kan man rida in en gammal häst? alltså, ifall hästen i sig är van vid människor och allt det där. hästarna är väl svårare att...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: Lazio
·
Träning När ni rider in era hästar . Vad använder ni då? kapson , grimma träns
Svar
13
· Visningar
1 391
Ridning Säg att hästen mer eller mindre ständigt går bakom hand på höger sida (dvs du får inte kontakt i tygeln på denna sida såvida du inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 037
Senast: Susan
·
S
Träning Finns det någon som har tips på hur jag ska göra med min häst. Hon har vill inte bli fångad i hagen. Så fort hon ser mig så går hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 580
Senast: marijaa
·
S
Träning Kan någon upplysa mig om hur länge man kan rida en dräktig häst och när man kan sätta igång henne igen efter fölning? vore snällt om jag...
Svar
4
· Visningar
797
Senast: jezzie-
·
Träning min häst avskyr att bli sadlad och det har hon alltid gjort. Hon stryker öronen bakåt, skrapar med frambenen, hugger i luften och...
Svar
16
· Visningar
1 412
Senast: Vaccan
·
M
Träning nu är det ju riktigt mörkt redan 17, man ser inte ett dugg, och det är inte så många dagar man kan rida innan 17.00. Ridhuset finns ju...
Svar
11
· Visningar
1 152
Senast: mathilhill
·
G
Träning Har ett varmblod som nu är ridhäst. Men hon har ju så himla bråttom i traven. Skulle vilja lära henne "jogg" hur gör jag då på bästa...
2
Svar
28
· Visningar
3 110
Träning har en häst som är både mörkrädd och rädd för fick/pannlampa:crazy: ritkgit träligt nu under vintern. Har inte vare sig ridhus eller...
Svar
4
· Visningar
2 941
Senast: minimi
·
L
Träning Hade tänkt lösa min konflikt med min häst på ett icke våldsamt (= inget spö, sporrar) sätt men känner att problem bara blir större och...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 213
S
Träning Tanken med att ha hästen i form är ju att spara hästens ben genom att hästens bäcken vinklas fram och leder in bakbenen under hästens...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 788
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar