Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har ett sto som är helt omöjlig att göra byten med, när hon vet att det vankas ett byte tar hon nästan bettet och öser iväg och sen...
2
Svar
32
· Visningar
2 679
Senast: dramatik
·
D
Träning Jag är 1,75m lång och undrar hur hög hästen minst får vara för att jag ska få rida den. När jag började rida på ridskola, fick jag rida...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: Murray
·
H
Träning Min häst är för bedrövlig i transporten.... Hon ska alltid krångla när vi åker hemifrån men när vi har tränat/tävlat och ska hem så...
Svar
9
· Visningar
933
Senast: Murray
·
Träning Min häst(motioneras regelbundet 6 dagar/vecka) står o drar i sitt täcke fram till när han har tråkigt+att en av hagkompisarna hjälper...
Svar
5
· Visningar
888
Senast: Dalatjej
·
E
Träning Hej Jag har jätte problem med min sits, problemet är att jag spänner mig och blir helt låst i armbågarna, detta resulterar i att min...
Svar
6
· Visningar
776
Senast: asynja
·
Träning Lite roligt att jämnföra med andra raser och dicepliner... :D Detta är då Doris, född i Juni-04 :love: Nu börjar vägen till stor...
2
Svar
27
· Visningar
1 928
Senast: jezzie-
·
Träning Finns det någon här som har nått tips på vad man kan fixa för sysselsättning till sin häst i hagen om den har tråkigt? Min...
Svar
4
· Visningar
2 334
Senast: Tiboo
·
M
Träning Jag och min pålla älskar "trickträning", men jag vet inte riktigt vad vi ska testa nu. Någon som kan beskriva hur man lär hästen någon...
Svar
12
· Visningar
966
Senast: Korint
·
F
Träning Min häst är snäll att lasta, står stilla medans vi kör men när vi är framme dit vi ska t.ex. tävling så blir hon väldigt livlig och vill...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Xenox
·
M
Träning Nu undrar jag hur långt bukefolket kommit med sina 01or, asså 4 åringarna. Är det bara jag som har en oinriden 4 åring här? Vid vilken...
2
Svar
25
· Visningar
1 875
Senast: exelina
·
B
Träning Hörde när två tjejer pratade om att hennes hade haft sadeltvång så hon hade haft väldiga problem med att sitta upp på stoet efter det ...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: norpan
·
H
Träning Jag rider ett 8 årigt welsh cob sto, som inte har blivit speciellt mycket tränad innan jag fick hem henne. Jag red henne ett halvår när...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: hi_tekk
·
Ridning Dressyren har sina tävlingsregler. I dem står bland annat att dressyrtävlingen skapades för att bevara ridkonsten och lämna den...
Svar
7
· Visningar
1 284
Senast: true_blue
·
I
Träning Köpte en tolvåring för ett och ett halvt år sedan. Tuff valack med mycket attityd men ändå trevlig i hantering osv. Red honom i ca ett...
Svar
12
· Visningar
1 235
Senast: Vaccan
·
M
Träning Jag har ett problem: Jag och mina vänner håller på med ett arbete om hästar och yrken med hästar. Kan ni skriva ner alla yrken som på...
Svar
5
· Visningar
656
Senast: Zeli
·
H
Träning Min lilla envisa sto (6 år ) kan gå avslappnat och i fin form i skritten, men det går inte att behålla formen i övergången fr skritt...
2
Svar
21
· Visningar
2 667
Senast: Eldkvasten
·
S
Träning Då jag inte kan rida pga skada (på mig) försöker jag arbeta hästen från marken. Det har avslöjat vissa, ska vi säga, svårigheter i våran...
Svar
11
· Visningar
1 304
Senast: carinaso
·
S
Träning har lite problem med min ponny, han tappar ibland benen i galoppfattningen! han "ramlar" med bak, sätter sig på rumpan ibland, han gör...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: Sellan
·
Träning Hur ska man göra för att få fast hästen i hagen? en häst i stallet (sto) vill inte bli fasttagen i hagen, hon springer iväg bara. börjar...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: lovehorses
·
Träning någon som vet hur man lär hästen att ta ut steget i mellangångarterna, eller ökade gångarter? Min häst har inget supersteg...
Svar
2
· Visningar
1 362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka