Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Vet itne om den här tråden ligger fel. Men jag försöker här endå. :) Jag har funderat lite över det här med naturlig flock. Med hignst...
2
Svar
20
· Visningar
1 980
Senast: diny
·
Träning Har ett problem. En skolhäst bockade av mig rejält för en knapp vecka sedan. Det gick efter omständigheterna bra, jag blev rejält...
2
Svar
25
· Visningar
2 022
Senast: majola
·
M
Träning Är det nån annan än jag som har en onaturligt lugn häst? Hon är så lugn och cool så jag nästan blir orolig. Har en till fråga också...
Svar
13
· Visningar
1 028
Senast: Dolores_88
·
P
Träning :confused: Hej alla glada! Någon gång i vinter ska en av mina hästar flytta ca 5 mil. Problemet ligger i att han väger 1050 kg, har...
Svar
8
· Visningar
1 393
Senast: Fjunet
·
K
Träning Finns det någon som vet/känner någon som hjälper till att lastträna ponnyer/hästar i Kungälvs/Göteborgsområdet..? Behöver verkligen...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: kkaarriinn
·
Träning Skapar nu ännu en tråd i ämnet mjuk vs. hård hantering. Förutsätt nu att hästen är hel och frisk, eftersom detta är en hypotetisk...
Svar
18
· Visningar
1 221
Senast: minimi
·
A
Träning tycker att det verkar väldigt onödigt att raka hela hästen, ni som gör det, varför? har någon nån bra sida med bilder på rakade hästar...
2
Svar
26
· Visningar
3 443
E
Träning Ska börja träningslasta min häst. Dock kanske lite sent då han är sju år. Någon som har några tips? //Tessan
Svar
6
· Visningar
884
Senast: Ekkatt
·
M
Träning Jag har alltid undrat en sak, efter att jag var på ridläger och där en häst blev riden dressyr pass 7 dagar/veckan 2h/dagen. Mår en...
Svar
8
· Visningar
874
Senast: Matilda_o_Bonita
·
C
Träning Är lite nyfiken på hur era vardagar ser ut för er och era hästar. Jag menar hela dagarna från morgon till kväll. För mig ser det...
Svar
19
· Visningar
1 415
Senast: Mirre
·
Träning Ska iväg till klinik för att kolla hälta på min halta lotta, grejjen är dock att hon/jag aldrig varit iväg på ngt sådant förut, då vi...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: superstar
·
S
Träning Jag undrar vilket som är "bäst" att rida på? om man tex travar. rent spontant känns ju inte grusvägar lika hårda att rida på, men jag...
Svar
12
· Visningar
1 450
Senast: Och_Aye
·
M
Träning En dag i veckan ska jag träna NH i paddocken hade jag tänkt. ´Har försökt ett par gånger men har totalt hjärnstillestånd. Vill hitta på...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: carinaso
·
Träning Såg det idag på min häst när jag tömkörde på volten. Han gick med svansen lyftad hela tiden, inte mycket men en liten bit. Varför?
Svar
13
· Visningar
1 317
Senast: dramatik
·
S
Träning Hej! Skulle bara vilja berätta om min 21 åriga travare och kanske få lite ideer från andra i samma suítuation;) Det är så att jag har...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: allroundhästarna
·
Träning Efter att min häst har fått vila i 2v och bara gått med andra hästar och ätit mat och varit "lilla hästen på prärien" vill han inte...
Svar
7
· Visningar
1 591
Senast: Lazio
·
S
Träning Hej! Jag brukar löslongera min häst som vanligt i ridhuset utan problem, hon springer runt mig så snällt och när jag ber henne byta varv...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: mala
·
Träning vilken färg har ni i stallet? jag har börjat fundera lite på det.. vill ha ett ljust stall eftersom stallet i sig är ganska litet...
Svar
13
· Visningar
1 972
Senast: Fidla
·
M
Träning hästen går nästan alltid och tittar åt höger när man är ute o rider. hela halsen böjd åt höger. varför? inebär det att han är...
Svar
5
· Visningar
803
Senast: Majjijann
·
W
Träning Både jag och min kompis rider hästar som vill tävla med andra i galoppen. Börjar vi galoppera så sticker båda, ingen vill ligga sist...
2
Svar
23
· Visningar
1 490
Senast: wishmistress
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Valet i USA
  • Dagens nagellack!