hästar som "tävlar" i galoppen

Sv: hästar som "tävlar" i galoppen

vad ger växlingen av ledarhäst för positiv egenskap? jag tror att det bara skapar förvirring om vem som ska vara först av hästarna..

för lets face it, hur lydig en häst ändå är så kan dom skita i ryttaren och bara dra.. oavsett vad människan som sitter på tänker och handlar..

Varför inte rida tillsammans på ridbanan eller på någon äng. Öva lite lydnad. Var minutiöst noggranna och tala om för hästen när den gör rätt lika väl som när den gör fel. Var sedan lika noggranna i skogen.

(Håller själv på att öva lite eftersom Ellen inte vill gå i den takt jag vill. Hon tycker det ska rejsas) Men i går gick det jättebra. Fick till en trav jag kunde sitta ner i och en bra galloppfattning :)

Sen kom regnet och blåsten :devil:

När jag red ponny hade jag och min kompis det så, men när vi var ute och galopptränade (på fält) gjorde vi så att vi började galoppera i olika varv, så istället för att vi "jagade" varandra möttes vi ju istället, det funkade bra. Men det funkar givetvis bara på fält.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 697
Senast: Freazer
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 411
Senast: Sesca
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 848
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar