Hålla häst i naturlig "flock".

Sv: Hålla häst i naturlig "flock".

Håller på med islänningar numera och där jag håller till så är det fribetäckning i första hand (ibland har man fått plocka ut ett sto och hingsten för att något annat sto hindrar betäckning).

Ur säsong så att säga så går avelshingsten med unghingstarna, busar och får fason på dom. Avelshingsten är i full tävlingskondition och tränas för SM nästa år. Har svårt att tänka mig att ha hästar på annat sätt även fast jag vill ha några travare att tävla igen. Man tänker på hur många hästar som går ensamma i sina små hagar.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 580
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 861
Senast: Cambrie
·
Gnägg Hej! Ja ni ser frågan, hur tänker ni? Läst här några år och de flesta förespråkar svenskfödda hästar men när jag läser annonsen...
2
Svar
27
· Visningar
9 088
Senast: Jaag
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama