Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning träffade på en häst som villigt flyttar bakdelen, men absolut inte släpper till bogen om man försöker flytta den. hästen är egentligen...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Netted
·
L
Träning Vet att det finns en hel del trådar om när man tar in och släpper ut sina hästar. Jag är mest nyfiken på hur det är på helgen. Jag har...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 102
K
Träning Hej allihop! :) Jag har en foderhäst som jag har haft i ca ett år. För tillfället är min tränare barnledig och ger därför inga...
Svar
1
· Visningar
1 169
Senast: Mount Never Rest
·
S
Träning ni som har haft ponny/häst som har haft fång, hur är ridkapaciteten idag? hur länge fick hästen vila? hur svår var fången? hur länge...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: sarma
·
S
Träning hur ska man kunna insperera en häst ,han är nio år...och är "lat"och tjurig vid arbete ...ej ridning,han säller sig bara rakt upp och...
Svar
9
· Visningar
750
Senast: jinx
·
E
Träning nordissto med attityd eller lynnesfel? jättego på alla sätt att sköta om å gosa med. men problemet är när man kräver nåt av henne som...
Svar
19
· Visningar
1 174
Senast: edwin
·
U
Träning ja löslongerar ganska mycke..lite varje dag faktikst.. men bara undrar om man kan ha nå inspänning typ gouge eller nåt så hästen...
Svar
4
· Visningar
1 153
Senast: mackan
·
K
Träning Hej! Är mitt inne i ett stallbygge el. snarare "förvandling-från-koladugård-till-stall".. Har idag slagit bort gamla innertaket och...
Svar
5
· Visningar
1 531
Träning Mitt föl är så himla rädd för hö påsarna och så är han rädd för en annan grimma en den ha brukar ha. Har märkat att han är lite sädd för...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: LIA
·
Träning Jag har just börjar rida en ponny som är ur trevlig i humöret. Det är inte min häst utan stallägarens häst. Hon har blivit riden lite...
Svar
3
· Visningar
1 911
Senast: Totola
·
Träning hur gör ni när de verkligen öser ner? rider ni? låter ni dem gå ut? mvh
2
Svar
26
· Visningar
1 836
Senast: shampiz
·
Träning jag köpte mig en ny häst för ca ett halv år sedan. hästen hade aldrig varit uppbunden i stallgång och var rädd för att spänna...
Svar
9
· Visningar
1 400
Senast: minnie_
·
J
Ridning Gud vad det ska bli kul, ska ta min första helgkurs inom den akademiska ridkonsten. Någon annan som har tränat för markus? I sådanna...
Svar
2
· Visningar
1 813
Senast: Micela
·
S
Träning Hej! det är nu så att jag har 2 hästar. En connemara och en gammal travare. Nu när hästpass ska utföras har det tillkommit lite...
2
Svar
26
· Visningar
2 284
Senast: Bill
·
M
Träning Jag skulle behöva ha ut en bra kiropraktor till min kuse.. men jag vet inte var jag ska vänd mig.. Någon som vill hjälpa mig? sökte...
Svar
5
· Visningar
1 298
Senast: Muskur
·
S
Ridning Måste bara få dela med mig och det är givetvis er på barock forumet som jag vill dela med mig till. Snart har jag en häst till! Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 005
Senast: Stallkatten
·
Ridning Red lektion igår, på nytt ställe i ny paddock. Fick skritta 30 min på asfalt för att ta mig dit. Iallafall, i blåsten och mörkret...
Svar
2
· Visningar
1 062
Senast: 95johsv
·
Träning Jag äger två underbara hästar. Pga graviditet och att jag blev utslängd från mitt tidigare boende hos fosterfamilj där jag hade...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: Stopek
·
F
Ridning Någon som har en fin bild på en kallblodstravare som levad, piaff, passage eller någon av de högre skolorna som jag kan använda till...
Svar
12
· Visningar
2 683
Senast: Spider84
·
I
Träning Hur får man sin häst att trivas inne i släpet? Gå in är ok men inte bli instängd.:confused:
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur