Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning När jag för några dagar sen red min häst i paddocken så red min kompis sin häst där samtidigt. Har aldrig ridit samtidigt som henne...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: Aliche
·
H
Träning Nu blir jag galen! Hästen min vägrar att gå över vägen när man ska ut i skogen. Beror icke på att han är rädd för trafiken eller nått...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: ridtravare
·
Träning Är jag galen som ens tänker tanken? Har blivit erbjuden ett 8-årigt varmblodssto, ett år på foder för senare ev köp (typ slaktpriset)...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 701
Senast: gejsa
·
Träning Ni som rider treåringar hur har ni märkt att hästen varit inne i en tillväxtperiod när det gäller ridningen? Hur har det visat sig?
Svar
1
· Visningar
780
Senast: Matilda_o_Bonita
·
Träning vi har 3 stycken unghästar och 1 föl i en hage. Alla är snälla mot människor och så, men jag anser att det finns ett problem. 3 av dom...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Björk
·
A
Träning Jag är skötare på en 11-årig palominovalack. Slotshus Pierrot. "Pirro" Han har alltid varit besvärlig att borsta, kittlig osv. Han...
Svar
4
· Visningar
1 285
Senast: Aeternum
·
S
Träning Hej! Min häst är aningen snemusklad. Har kommit fram till att hon behöver träna vänster bak, sätta under sig det bättre, alltså...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: Totola
·
L
Träning Jag har en unghäst (quarter) som är 5 år.Igår när hovslagaren var ut och skulle sko henne till vinterskor reagerade hon väldigt...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: månFare
·
S
Träning ja, det är vad jag och medryttarhästens ägare kallar min kompis häst. Hon är lydig vid ridning (har ridit henne själv) men från marken...
Svar
11
· Visningar
1 069
Senast: Tacitus
·
B
Träning Idag var jag hos en ortoped med min polle , och skulle känna om han hade låsningar eller någonting . han är 5 år och när jag fick honom...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: BJÖRKIS
·
Träning hej! det känns som att farbror häst inte orkar koncentrera sig på samma sak många sekunder i taget. jämför jag med andra hästar tycker...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: Matilda_o_Bonita
·
C
Träning Hej! Har en kanske lite "dum" fråga? Jag kommer att bli medryttare inom kort, 2 dagar i veckan och har själv inte ridit (i ridskola)...
Svar
4
· Visningar
3 050
Senast: Whirlie
·
Träning Var nyligen inne på svenska hästars värns hemsida och läste om alla tragiska vanvårds fall. Men det som gjorde mig mest förbannad var...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Bison
·
K
Träning Hallå kära medmäniskor! Känner bara att jag måste få skriva av mej lite oro.. Köpte en gård för knappt ett år sedan, hästköpet blev...
Svar
4
· Visningar
1 091
Senast: Kanon
·
J
Träning Vet inte vad man ska göra, har en valack som inte kan gå med dom andra hästarna.Går bra en stund, sen får han värsta rycket och jagar...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: jossa8@hotmail.com
·
D
Träning Läste i 'Häst&Ryttare' om att Briar leds varje dag 30 min på asfalt, för att stärka senorna. Är detta bra? Och ngt att ta efter...
2
Svar
30
· Visningar
2 424
M
Träning en sträcka på ca 10 minuter, är det dumt att göra? Hästarna trivs bra ihop och båda är supersnälla och hittar sällan på något dumt.
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 602
Senast: Ylva86
·
K
Träning Heej, en undran! Stretchar ni er häst efter träning, eller alla ridpass, logering. eller stretchar ni inte er hästen över...
Svar
8
· Visningar
813
Senast: saen
·
K
Träning Fick hem min nya häst i måndags :love: Hon är hur mysig som helst i både ridning och hantering. Det ende som jag skulle vilja få...
Svar
4
· Visningar
734
Senast: CK
·
G
Träning Hej! Jag har ett stort problem. Mitt svarta fullblodssto verkar ha massa älgflugor. När jag rider kan hon när som hälst börja...
Svar
18
· Visningar
6 228
Senast: lingon_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama