Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Detta är min första märr jag äger och nu undrar jag hur man vet närde börjar brunsta. Hon är 1½ år och har senaste dagarna kissat...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Mysaan
·
M
Träning För att kunna rida ut ensam utan sällskap måste man väl lära hästen att promenera ut ensam först? Den hästen jag rider nu är låg i rang...
Svar
7
· Visningar
1 648
Senast: mala
·
B
Träning Hej .. jag har en 5 årig valack som är jättego och snäll . men om han står i stallgången eller i sin box och man inte är hos honom...
Svar
12
· Visningar
1 565
Senast: Mithra
·
U
Träning min häst går inte kvar på tygeln när ja ryggar. hon har inte ont nånstans vad ja vet..ryggar oftast rakt o så..kan rygga uppför backar...
Svar
11
· Visningar
930
Senast: vildros
·
Träning Flytta om den ligger fel kära moderator. Vill gärna frysmärka mina hästar i stället för att chippa. Anledningarna är olika, men...
Svar
19
· Visningar
1 565
Senast: lis1e
·
M
Träning Jag tänkte försöka longera mitt vamblod, men jag har inte nån direkt erfarenhet av de...har försökt på mitt förra halvblod men han kunde...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: Dressyrfantasten
·
Träning Jag vet att det finns många trådar om lasttips men det är inte det jag behöver. Min häst har från att varit svårlastad (rekordet...
Svar
9
· Visningar
1 690
Senast: LitenIsa
·
B
Träning hur många hästar ska man ha minst för att dom ska trivas?
Svar
16
· Visningar
1 146
Senast: _Smarties_
·
L
Ridning Ingen som rider barock i nordöstra Skåne?
Svar
8
· Visningar
937
Senast: Elisabethh
·
Träning Jag har alltid hört att hästen kan vila i tre veckor utan att tappa kondition, under förutsättning att grunkonditionen är bra. Jag har...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: Pettsson
·
T
Träning Kan man ha två hästar i samma box egentligen?Det har jag gått och grubblat över hela dan nu..inte för att jag ska ha det men går det...
2
Svar
20
· Visningar
1 957
Senast: edwin
·
Träning Skritt Trav Tölt Galopp Vilken gångart ska man absolut inte ha i en uppförsbacke, varför? Vilken gångart ska man inte ha i nerför...
Svar
18
· Visningar
1 566
Senast: AnnaKarinA
·
Y
Träning Är eventuellt på gång att köpa ett varmblod, 5 år gammal. Har bara en fråga som jag tänkte att ni skulle kunna svara på. Hon är bara...
Svar
4
· Visningar
947
Senast: AnnaKarinA
·
Träning Min kallblodstravare har svårt för att gå på volten, spec i trav. Han faller ut med bogen och in med bakdelen. Spec i traven. Har nu...
Svar
14
· Visningar
1 671
Senast: Gullan86
·
J
Träning Hejsan, Nu har äntligen min gosis, 1 år och 4 månader, islandshäst, blivit kastrerad och allt har gått bra! Ska ta hem honom om cirka...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Cabinda
·
H
Träning Mitt sto, 6 år, ligger på väldigt i galoppen när vi galopperar längre sträckor ute i skogen, speciellt om det är flera hästar. Hon blir...
Svar
10
· Visningar
932
Senast: Häst 2004
·
Träning när jag körde till stallet vid 16,50 så hoppades jag på att hästen skulle vara i hagen, men ack nej. hon stod och tuggade ensilage...
Svar
10
· Visningar
897
Senast: Uddatyp
·
P
Träning Hur gör ni om det är mörkt eller regnar eller är väldigt dåligt väder, rider ni då eller låter ni hästen vila den dagen? Om ni rider...
2
Svar
38
· Visningar
2 371
Senast: TheHunted
·
Träning Var på en av våra ridskolor härom dagen och skulle titta på när min hästs(kanske nya skötare red)Usch...vad fick ja se.Ryttarna satt och...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 061
Senast: marti130
·
Träning det finns ju fel som förekommer oftare än andra, kan ni inte skriva upp lite sånna samt lösningen till dem t.ex. finns det ju många...
2
Svar
30
· Visningar
3 612
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar