Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hur brukar ni göra och varför? Kanske är olika i olika situationer men tex en häst som du leder som engångsföreteelse? första...
2
Svar
25
· Visningar
2 154
B
Träning jag behöver lite råd.. Jag har en 7 årig valack som inte har blivit riden så mycket, mest i skogen med andra hästar (jag har lånat...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: bloss
·
F
Träning i hagarna - hur tycker ni att det funkar?
2
Svar
20
· Visningar
2 457
Senast: vickan
·
Träning ha en unghäst på 4 år som e en valack... han e inte inriden , men hanterad så där ... :smirk: han e snäll men lite osäker.. ha lagt...
Svar
12
· Visningar
1 078
Senast: zazza girl
·
Träning hej hej!!! jag ha en unghäst som jag ha börjat med markarbete på... han e 4 år han med och när jag ska leda han eller fixa med han så...
Svar
6
· Visningar
921
Senast: zazza girl
·
J
Träning Har en bekant som letar häst. Han är inte överviktig utan bara stor och grov men väger ändå lite mer än 100kg. Vill gärna ha lite tips...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
9 195
Senast: IrishDraft
·
P
Träning En tjej i stallet har en unghäst på 3 år, hon har haft den ca 6 månader och den naffsar eller tjuvnyps hela tiden! Både henne och på...
Svar
6
· Visningar
1 897
Senast: fjutten
·
A
Träning Jag var och hämtade min hyrhäst igår och allt gick bra med transport och installation i nya boxen. Han är verkligen hur lugn och positiv...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: AnastaZia
·
Träning hej hej!!! ha en unghäst på 4 år .. när jag ska leda han eller fixa med han så gå han bakom mig hela tiden .. och longering gå inte...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: anni0301
·
Träning Hade varit jättetacksam för lite tips angående hur man får till en snygg halt! Pållen min har väldigt mkt motor, å vill inte alls göra...
Svar
13
· Visningar
1 526
Senast: doxrainyjune
·
W
Träning Efterlysning! Cavalettiövningar med avstånd mm. Har idétorka...
Svar
5
· Visningar
2 077
Senast: Wildty
·
Träning Jag är 14år, tränar regelbundet för tränare i dressyr och hoppning. Har egen häst (varmblod) på 153cm. Henne ska jag sälja eftersom jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 295
Senast: Litenplutt
·
Träning Jag vet inte om denna tråden ligger rätt, någon moderator får flytta den i annat fall. Var är det tillåtet att rida någonstans? På...
Svar
9
· Visningar
1 643
Senast: allroundhästarna
·
Ridning Ska va under utrustning men passar bättre här! Jag får hem en portugesa sadel i veckan! Har haft sadelångest i över ett år. Ridit...
Svar
6
· Visningar
1 180
Träning Vet inte hur jag ska formulera mig för att ni ska förstå problemet riktigt? :crazy: Mitt ena sto, (travare 5 år) kan verkligen inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 522
Senast: Asa_S
·
N
Träning Ja, frågan lyder som rubriken! Jag tänker tex på in/utsläpp. Gör du allt som står i din makt för att hästen/hästarna ska komma ut i...
2
Svar
39
· Visningar
2 396
Senast: Nora
·
Träning Tänkte bara det skulle vara kul att få veta vilken galopp eran häst har svårast med, höger eller vänster...
2
Svar
24
· Visningar
1 949
Senast: plus_mig
·
F
Träning Tänkte det skulle vara kul och höra lite hur andra brukar göra när ni rider ut, är ni flera stycken, är ni ute flera timmar , vad har ni...
2
Svar
22
· Visningar
2 498
Senast: Majjijann
·
Träning Hur långt skall ett grimmskaft i en spilta vara?
Svar
2
· Visningar
824
Senast: åke
·
S
Träning Sitter o funderar på i vilken ordning man kan ta en grundutbildning. Finns det nån bra schematiskt uppläggning? Bara så man har ett mål...
Svar
8
· Visningar
1 141
Senast: Pansi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama