Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning vi har en VÄLDIGT ranghög ponnydam i stallet och fick i söndags hem en ranghög hästdam. Dessa slälpptes i en enorm hage för att göa upp...
2
Svar
23
· Visningar
4 133
Senast: Piraja
·
S
Ridning Vilka sidor på internet finns det som säljer vettiga stångbett? Välbalanserade och välgjorda... Jag är ute efter ett med mellan till...
Svar
17
· Visningar
2 083
Senast: PinkPanter
·
S
Träning det händer (sällan dock) att jag longerar min häst. ibland är hon jättesnäll o avslappnad och skrittar och travar avspänd med sänkt...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: PinkPanter
·
L
Träning undefined :confused: Jag fattar verkligen ingenting! Jag köpte mig en ridskole häst för över ett år sedan. Blev gravid och istället...
Svar
9
· Visningar
1 496
Senast: Inte_Ung
·
Träning Vet inte om tråden hamnar rätt nu. Hur tycker ni att tränare ska förhålla sig till ryttare som rider med hjälptyglar? Ska de...
Svar
16
· Visningar
1 207
Senast: mackan
·
S
Träning Får man ha en häst i en ladugård med kor?
Svar
12
· Visningar
2 098
Senast: pannkakssmet
·
F
Träning utan vindskydd, hur länge? Alltså finns det någon lag för hur långt in på året hästar får gå ute dygnet runt utan vindskydd? Har...
2
Svar
27
· Visningar
2 194
·
B
Träning vill ha några tips på att skapa en bra relation från början .Vill att både han och jag ska bli tygga med varandra både vid ridning och...
Svar
6
· Visningar
857
Senast: lingon_
·
S
Träning Jo det var nämligen så att jag var på ridklubben i veckan och där finns en nyinköpt 4-åring som är inriden, kan bara grunderna. En...
Svar
17
· Visningar
1 226
Senast: Dorro
·
E
Träning Tjejen jag rider med har usel balans så nu har jag övertalat henne om att vi rida barbacka imorgon, men vi ska hålla och i paddocken så...
Svar
6
· Visningar
7 223
Senast: lingon_
·
C
Träning Hej! Har i stallet en islänning (vallack 11 år) som är otoligt märklig i sitt beteende mot andra hästar! Han går nu, och har gjort...
Svar
8
· Visningar
837
Senast: Cämz
·
Träning Folk tror väl jag är helt galen nu. Förra helgen blev vi färdiga med vinterhagen till hästarna. Den är på nästan 5 hektar, blandat...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: mizz
·
M
Träning Hej! Jag är medryttare till en 6-årig valack, ett engelskt fullblod. Han har varit dressyr riden i ca 2 år. I somras så slängde han av...
Svar
19
· Visningar
4 687
Senast: Mari_H
·
S
Träning Jag har en treårig islandshäst som nu börja tränas lite från marken. Han tömkörs lite och är träns och sadelvan. Han är inte sutten på...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: seifur1
·
Träning Det går verkligen inte ! hur jag än försöker. Kan jätte bra utan stigbyglar men sen gåre bara inte när dom är där :confused: hjälp...
2
Svar
26
· Visningar
1 968
Senast: Beyliitah
·
S
Träning kan man verkligen inte bara ha en häst måste man ha flera,kan dom inte gå med andra djur?
2
Svar
24
· Visningar
1 703
Senast: Russin8
·
Ridning Eftersom moderator tog bort tråden om att få hästen att arbeta korrekt över ryggen......... (jag hade tillstånd av ryttaren att använda...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 639
Senast: Susan
·
E
Ridning Nu har min häst blivit 80 % frisk i sin rygg,Equiterapeuten kommer på torsdag och e jag 100 % säker att hon säger att jag får börja rida...
Svar
16
· Visningar
1 499
Träning Vi har en 5årig valack i vårt stall som enligt mitt tycke blir alldeles för lite ompysslad och riden. Ägaren vill (vågar) inte annat än...
Svar
13
· Visningar
1 526
Senast: lemonadsaft
·
C
Träning Hej! det är dags för min unghäst att vänja sig vid att ha bett i munnen men jag vet inte riktigt vilken storlek (längd) det ska vara...
Svar
3
· Visningar
1 210
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama