en eller flera

Sv: en eller flera

I min värld ska hästar inte gå ensamma. De är flockdjur, och ska ha minst en kompis. Helst dela hage, om möjligt.

Jag tror inte att hästar har utbyte av kor, getter, kaniner eller andra djur... Inte mer utbyte än vad vi människor har av kor mfl. De är två helt skilda djurslag, med helt skilda lukter, beteenden, signaler m.m.

Man kan tänka sig själv om en människa skulle leva isolerad från andra människor, bara med andra djur. Vi skulle (över)leva hyfsat - men vi skulle nog bli lite konstiga mentalt! :)

Norrland

Att ha en häst ensam är samma sak som att förbjuda ett barn från att träffa andra barn, kort och gott en alltigenom egoistisk och grym lösning.

Min sköthäst som jag hade innan gick med kor i några år och enligt ägaren trodde han att han va kossa och inte shettis, han var hellre med sin hästkompis sen när han fick en :) Så de föredrar ju faktiskt att ha en av samma art och stå och lulla med.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
926
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka