Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Har ni några tips man kan öva "lydnad" från marken, och andra sorters övningar som stärker bandet mellan ryttaren och hästen?
Svar
4
· Visningar
746
M
Träning okej, igår tävlade jag på klubben. min kompis tävlade också där med sina hästar. ena hästen är en 4 årig fjording. och när dom gick...
2
Svar
29
· Visningar
2 732
Senast: Rattfylla
·
Träning Vad tycker ni om att en del hästar går ensamma, både står själva i stall och i hage? Alla har ju inte "tillgång" till hästkompisar...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: biffen
·
M
Träning :mad: Fattar inte hur alla kan vara så j*vla snabba o kasta ur sej en massa anklagelser till höger o vänster hela j*vla tiden!!?? :mad...
Svar
17
· Visningar
1 313
Senast: Nibla
·
N
Träning För jag vet inte hur jag ska göra i följande situation: Unghäststoet på 2,5 är en flicka med stor integritet (irländska) och hon har...
2
Svar
23
· Visningar
2 067
Senast: mackan
·
Ridning Nordsvensken har nu kommit till piaffen i sin utbildning. Men då så kommer omedelbart nya problem och frågeställningar. Hur får man...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 633
Senast: Inte_Ung
·
H
Ridning Jag har nu bestämt att jag skall visa upp min barfota/akademiska häst. Kommentera gärna och säg vad ni tycker. Lovar att jag inte blir...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
10 733
Senast: Linna
·
Träning Gah! Jag blir tokig. På min egen häst går det jättebra att fatta galopp, jag behöver bara peta fram inner höft lite så fattar hon på en...
Svar
9
· Visningar
1 712
Senast: Laurora
·
M
Träning Är medryttare på en varmblodsdam på 7 år som jag gärna skulle vilja få lite mer följsam i vissa sitiationer :smirk: tex. när jag ska...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: Goldi
·
T
Träning en mamma och hennes dotter (43 och 17 år) har hyrt boxplatser och bostad av oss i 2 år, och flyttade för tre veckor sen. de har väldigt...
Svar
18
· Visningar
2 279
Senast: Wildty
·
M
Träning Har ni några bra ledar/markvningar man kan göra med hästen..Inte longering eller tömskörning, Frammförallt ledraskapsövningar :)...
Svar
11
· Visningar
1 210
Senast: Mirrejones
·
Z
Träning Har läst lite lastningstrådar här då jag stött på broblem själv. Har ett sto som inte åkt så jättemycket transport, vi åkte lite för ca...
Svar
13
· Visningar
984
Senast: Ztrawberry Zling
·
Träning Visst inte riktigt vart jag skulle lägga den, men det är ju inte ridning utan snarare en form av hantering, så... Iaf, har nyss...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: allroundhästarna
·
O
Ridning Är det någon på listan som sett filmen om Egon v Neidorff? Jag har det och den är på många sätt fascinerande. Men en grej undrar jag...
Svar
18
· Visningar
4 668
Senast: Susan
·
E
Träning Min medryttarhäst är ganska pigg av sig och detta blir till ett (större) problem när jag ska skritta av henne. Så fort jag släpper...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: Breccia_
·
Träning Eftersom jag inte fick något svar på en av mina "frågor" i porslinshäst-diskussionen så gör jag en egen tråd. Hästens instinkter, går...
Svar
14
· Visningar
1 209
Senast: CaliforniaSwed
·
Träning Håller på att bli tokig när jag rider min vbl travare! Han har väldigt mycket gung i sin trav och när vi rider utomhus går det jättebra...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Zuzzi
·
M
Träning Hej! Har hört lite rykten om att en del hästtransportörer kör runt utan försäkring? :confused: Är det någon som känner till ngt...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: Minan
·
A
Träning Jag köpte mig en treåring nu i somras som ja ridit in själv. men det är en sak jag funderar över. Under hela tiden jag haft honom, och...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: vickan
·
Träning En av de Islandshästar jag rider har mycket lätt att krulla ihop sig när man rider henne, och detta trots att jag inte rider med...
Svar
19
· Visningar
1 384
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama