Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning har total ide´torka hjälp mej att komma på lite roliga ridövningar för handikappade barn som rider på en handikappvänlig ponny, blir...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Smulu
·
G
Träning Vore roligt att veta hur ni med nyligen inridna hästar lägger upp er "träning". Hur kan en vecka se ut för er? När började ni rida in...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: lis1e
·
E
Träning Kom att tänka på en sak. Framförallt stoägare. Om ni rider förbi en hage med hingst/hingstar i, och hingsten/hingstarna tar sig ut ur...
2
Svar
34
· Visningar
2 676
Senast: Mirrejones
·
K
Träning japp, ska hämta hem hästen nu.. Vi diskuterade i stallet om hurvida man ska ha strö i transporten eller ej .. Jag kör alltid med strö...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Russin8
·
Träning På senaste tiden när jag har min häst uppställd på gången har han helt plötsligt hoppat till, tagit ett steg bakåt och sedan har han...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: Rattfylla
·
Träning Jag funderar på att grusa upp ledet i en hage+ en bit in i hagen. Jag har ringt och kollat lite priser och kan få ett lass 8-10m3 för...
2
Svar
26
· Visningar
9 115
P
Träning Jag har en unghäst på 3 år som jag börjat rida i somras. Har är hur snäll som helst och har lätt för att lära sig nya saker. Men han...
Svar
8
· Visningar
1 128
Senast: Ida
·
T
Träning vad är normal temp på en häst? Mitt hbl sto ligger på 37.86 ungefär. Är det feber eller ej? :bow:
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: Antiqua
·
K
Träning Jag har en gumma som inte gillar att stå still vid uppsittning , hon springer inte iväg utan går och är hopplös på att lyssna . Jag...
Svar
18
· Visningar
1 156
Senast: IrishDraft
·
H
Träning Jag har funderat kring det gamla uttrycket "När man ramlat av 100 gånger kan man kalla sig en bra ryttare", eller nått sånt där. Jag...
2
Svar
35
· Visningar
5 020
Senast: crax
·
A
Träning Jag har nu börjat sätta min unghäst i träning. han är 3år, tränar han från marken 2-3dagar i veckan och rider han i ca: 20-40 minuter...
Svar
9
· Visningar
836
Senast: Aniie
·
A
Träning Jag köpte mig en treåring nu i somras som ja ridit in själv. men det är en sak jag funderar över. Under hela tiden jag haft honom, och...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Aniie
·
Träning Hjälp! Jag börjar allt mer tappa sugen och orken med min häst tror jag! Jag köpte henne förra sommaren, har haft henne i lite mer än...
2
Svar
21
· Visningar
2 122
Senast: yes
·
Träning Då dom nya ägarna fått problem att lasta min gammla ponny så fråga dom mig om jag någonsin haft problem med det. Svaret är nä ponnyn...
2
Svar
26
· Visningar
2 585
Senast: Farouk
·
M
Träning Har ett problem...min häst har lyckats lära sig en olat. Att skrapa med framhoven i backen. Detta gö han så fort han får tråkigt på...
Svar
13
· Visningar
7 186
Senast: Lejonelle
·
T
Träning Nu när vintern närmar sig och hästarna stallas in känns det som att jag inte riktigt får tiden att räcka till i stallet... Det är inte...
Svar
15
· Visningar
1 702
E
Träning Okej, jag longerar INTE ofta, men det händer ibland när jag inte har tid med ngt annat, pållan tycker det är ganska tråkigt att gå på...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Egonson
·
L
Träning Min dotter som är 12 år har en fjording som hon ridit in själv. Nu har hon problem med honom i galoppen. Han är så vansinnigt stark när...
Svar
6
· Visningar
1 123
Senast: Monlightgirl
·
M
Träning Hej! Har ni några bra tips om böcker jag kan läsa för att få goda ideér/förklaringar till att få en bättre sits samt bli bättre på att...
Svar
10
· Visningar
1 123
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·
H
Träning Eftersom det är en viss avsaknad av intressanta ämnen så drar jag igång en tråd till. Om ni stöter på en riktigt svårlastad häst, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 264
Senast: minternet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17