Ponny som tvärvägrar gå in i transporten..

Sv: Ponny som tvärvägrar gå in i transporten..

Se till och få en provtur - om dom kör tokigt kan det ju ha tagit ett tag för ponnyn att tycka att åkturen var jobbigare än det roliga att få åka o träna.

Luff skrev:
Se till och få en provtur - om dom kör tokigt kan det ju ha tagit ett tag för ponnyn att tycka att åkturen var jobbigare än det roliga att få åka o träna.

Jo jag tänker ta med mig nya ägaren och mig själv i transporten.

IrpaSnirpa skrev:
Jag var på kurs på Stenholmen för ett par år sedan med min första Islandshäst, som f.ö tillhör den där sorten som är envisna som få och som vägrar låta någon göra något med dem som de själva inte vill, bla gå på transporten. Då hon inte ville gå på transporten så kom en annan hästmänniska och skulle ge tips, "okej" tänkte vi och lyssnade, varpå hon helt plötsligt sa;

Min hund fixar detta. Sedan skickade hon hunden på hästen som bet till i hasorna och i baken och självklart flög hästen på transporten, den hade ingen annanstans att ta vägen. Detta resulterade i att hon dels fick infektion efter hundens bett (J-vla människa) och så fort hon såg en transport efter det så började ögonen rulla och svetten krypa fram, hon avskydde hundar och kom någon i närheten så kastade hon sig mot den.

Herregud!? :eek:
Skicka hunden på hästen??? det var bland det värsta jag hört!
Hur kommer man på en sån idé?
Vilka människor det finns.

Min häst vill inte åka transport när hon har ont någonstans...

Frågan är väl VARFÖR hästen har börjat med detta beteende just nu?

Tex. hur åker den i släpet? Hur är släpet? ljust och stadigt? mörkt och skramligt?

Eller om ponnyn förknippar lastandet med något, tex, hårda träningar/tävlingar?

Jag skulle gärna vilja joina dig isf :bow:

Liknande trådar

Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 675
Senast: Soffan74
·
Hästhantering Hej, jag har två hästar som mina barn rider, den ena dottern vill tävla men inte den andra, men hennes ponny (en russvalack) vägrar...
Svar
11
· Visningar
2 084
Senast: skuggi
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 175
Senast: Lisa2014
·
Hästhantering Min underbara häst har visat sig ha ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa. När jag köpte henne för snart två år sedan åkte hon...
Svar
15
· Visningar
4 344
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama