Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning kann mann lasta en häst framifrån? Genom vanlig dören menar jag och sen låta hästen stå lös ine i transproten och sen lasta ut via...
Svar
15
· Visningar
1 412
Senast: MoonFlight
·
Träning hej kan nu under en tid framöverinte rida "min" häst pga rygg ont eller vi vet inte riktigt(en vet. är på väg) Så nu vill jag ha en...
Svar
6
· Visningar
967
Träning Köpte min valack i slutet på maj. Kämpade de första 2 månaderna med att han skulle fatta att jag bestämmer. Sen var det lugnt ett tag...
Svar
15
· Visningar
1 165
Senast: Nibla
·
G
Träning Har ett varmblod som jag haft i ca 5 år. Hon var nervös och stirrig när jag fick henne. Men efter mycket kärlek och tålamod har hon...
2
Svar
29
· Visningar
2 041
Senast: lundborg
·
P
Träning När Hästen har gjort ngt bra o ni ska berömma den med mer än rösten.. ger ni den en klapp eller smeker ni Hästen ? Själv Smeker jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 623
L
Träning jag har ett arabsto på foder, f.90. hon är urmysig och snäll på alla sätt och vis. lite egensinnig, men det får man leva med... när vi...
Svar
5
· Visningar
807
D
Träning Vad ska man göra när man känner att man börjar tappa gnistan för ridningen, och tanken finns inte att göra av med hästen. Kan det bero...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: Thelmis
·
L
Träning Mocka ni till Era hästar på morgonen eller kvällen. Mina hästar går ute i hagen hela dagarna. Såg ett program på tv:n där vetrinären sa...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 333
Senast: pemi
·
B
Träning Har lånat ett sto som är dräktig. Har själv 2 andra hästar. 1 vallack och en gammalgumma. Märrarna går ihop. Dom har gått tillsammans i...
Svar
2
· Visningar
1 067
Senast: Mitrolle
·
  • Låst
Träning Nu vet inte jag om de funnits en tråd tidigare om detta men, men.... Jag tittade i ett äldre nummer av en hästtidning HF....och där...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: Ragatan
·
L
Träning :confused: Hej! Jag rider en 3årig travare som är helt underbar men tyvär har jag ett problem.Om jag tillexempel ska göra halt så går...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Goldi
·
M
Träning Har funderat på detta hela kvällen nu sedan jag kom in efter att ha varit uppe på sommarbetet hos hästarna. Det är så att mitt ungsto är...
Svar
3
· Visningar
928
H
Träning Kan man ha en häst stå i boggitransport och sen koppla loss bilen? Jag kommer alltså att lasta och lasta ur hästen med släpet på kroken...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Korpen_
·
Träning Litet dilemma här, angående vad det är okej att göra på en häst som inte är ens egen... Historien: Familjen A har en häst, 1 (hbl)...
2
Svar
32
· Visningar
3 318
Senast: lundborg
·
G
Träning Hej! Har precis tagit över ett varmblodssto som inte kan särskilt mycket än. Skulle gärna vilja ha lite tips på hur ni andra ha gjort...
2
Svar
29
· Visningar
2 472
Senast: paragon
·
Träning Min häst vill gärna bli för hög i formen när vi tömkör. Och då krullar han lätt ihop sig i stället. Hur ska jag få honom lång och låg...
Svar
10
· Visningar
2 041
Senast: Asa_S
·
Träning Har ett 5 årigt sto. Hon har plötsligt vuxit och blivit högre bak igen, säkert 1-1,5 cm högre kors än manke. I våras såg hon inte ut...
Svar
6
· Visningar
1 644
Senast: sasucatu
·
Träning Jag kör normalt unghästar utan några skydd alls så länge de åker lugnt och fint (vilket de alltid gjort). transportskydd introduceras...
2
Svar
37
· Visningar
2 765
Senast: Corax
·
Träning Lilla Damen har en förmåga att slå sig på allt o inget i hagen. Ständigt nya sår och svullnader. Idag fick hon även skor bak, vilket...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 092
Senast: Russin8
·
P
Träning Jag skrev en tråd för ett tag sedan, om min D-ponny som sparkade i väggen m.m Nu har hon slutat med det:D Hon står nu själv, med ingen...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama