Sv: Mockning

Vi strör inte på kvällen! Det blir vid typ 16-17 på eftermiddagen. Och vi tar inte in hästarna förren vid 21-22...

mockar på eftermiddagen efter skolan på vardagarna, och på morgonen på helgerna för då har jag för det mesta utsläpp och gör allt på en gång när jag ändå är där.

Mina hästar står aldrig inne på dagarna, så då gör det muh inget att det är nattens bajs kvar i boxen, det tar jag ut när jag väkl går ut i stallet någon gång under dagen. är det efter skolan blir det så klart då, på morgonen blir det svårt att hinna, men som sagt våra går juh ut, dom står inte inne en hel dag i sina skitiga boxar, regnar det och sdom ska gå in tidigare, då mockar vi då med,, våra hästar har alltid völdigt fina och rena boxar, spånet ser nästan nytt ut jämt, jag tycker det är trevligt och fräscht för både häst och människa, även fast kanske inte hästen bryr sig! ;)

Mockar på eftermiddagen/kvällen när jag kommer ut till stallet. När jag är ledig så blir det ibland på förmiddagen innan de kommer in. Ytterst sällan jag komme ut tidigt och kan göra det på morgonen.

Mockar när jag är hemma typ. :smirk:
Jobbar oregelbundna tider så jobbar jag dagtid är det mockning på kvällen. Vid jobb påp kvällen mockar jag på fm, vid nattjobb fm eller em (beroende på hur vaken jag är...). Har alltid öppet stallet för vädring på dagarna och har aldrig fått dålig lukt ens när vi mockat på kvällen. Kanske ska förtydliga att mina hästar altså går ute minst 12 tim/dygn. Hästar som står inne skulle jag inte vilja ha i skitig box.

pemi

Liknande trådar

Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 150
Senast: lizzie
·
Hästvård Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Freazer
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 668
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17