Klapp El Smekning ?

Sv: Klapp El Smekning ?

*lånar knappen*

Jag kliar hästen på manken och berömmer med rösten.
Enligt vad jag har lärt mej är det mest likt hästars sätt att visa vänskap :idea:

Jag smeker min och berömmer med rösten!
Min häst är så pass känslig att det skulle vara mer som en bestraffning om jag skulle klappa henne, sen är det skillnad att klappa hårt/löst endel klappar så hårt så det smäller! Kan ju aldrig uppskattas av en häst, iaf inte av min, hon skulle bli rädd och undra varför jag slår henne helt plötsligt! :smirk:

/A

Jag förstår inte varför man klappar hårt på en häst när man är nöjd med prestationen :confused:
Hästar känner om en fluga sätter sig på skinnet, varför slå på hästen då?
Tyvärr ser man ofta elitryttara banka sina hästar på halsen efter genomförda moment

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 668
Senast: jemeni
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 242
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst