Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har tidigare skrivit en tråd om min älskade ponnyplutt och hans sken attacker, att han spänner sig och drar iväg i full kareta, alltså...
Svar
18
· Visningar
1 225
Senast: jaca
·
Träning jag har en väldigt liten shettis Bamse, 88 cm, väldigt liten och kompakt och ganska smäckert byggd (har smala ben) min lillebror...
Svar
5
· Visningar
1 059
H
Träning Hur sitter bokstäverna i ett ridhus ? :o har fått hjärnsläpp och kan bara A och C i huvudet just nu men skulle vekrligen behöva veta...
2
Svar
23
· Visningar
11 577
Senast: Jellyway
·
Träning Hästen i fråga är sju år, men pga två föl och lite andra orsaker (INTE skaderelaterade eller liknande) så ligger hon efter i sin...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
10 269
E
Träning Jag undrar vilket bett som är mest lämpligt att använda när man vänjer en unghäst (1,5 år) vid att ha träns...? :confused: Tacksam...
Svar
6
· Visningar
1 092
Senast: pemi
·
S
Träning En av mina hästar vägrar att dricka ur vattenkoppen. Iom detta så har hon fått en hink med vatten i boxen istället. Men nu börjar jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 517
Senast: scizofren
·
L
Träning Hur gör jag för att stärka vänster sida bäst? På hästen alltså
Svar
2
· Visningar
1 062
Senast: Lindaslycka
·
F
Träning Ni som har sporthästar, har ni dom ocksâ ute i princip hela dagarna även pâ vintern? Gärna svar frân er som har sporthästar, att...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: Hot Shot
·
E
Träning Behöver verkligen några lätta NH övningar till min häst för att lära min komunicera bättre med henne då hon gärna "glömmer" att jag...
Svar
9
· Visningar
1 034
Senast: allroundhästarna
·
Träning Tränar min häst mycket lös för att han ska kunna lära sig att hitta sin kropp. Dvs löslongering... MEN när han fattar galopp ur lugn...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: 95johsv
·
Träning Min rygg hindrar mig från att klara av att hoppa, men jag skulle ändå vilja löshoppa en del, tycker ni det är för mycket att löshoppa...
Svar
1
· Visningar
654
L
Träning Rider i en grupp där dom flesta ryttarna är normala-lite större size. själv är jag en rätt liten ryttare vilket resulterar i att jag får...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: Galathea
·
Z
Träning :) Igår hängde jag på min unghäst född 03 för första gången. Hamnade i backen en gång sedan gick det bra. Inget märkvärdigt kanske, men...
2
Svar
27
· Visningar
2 005
Senast: Zeena
·
Träning Vi har en ponny som åker transport 1-2 ggr/vecka. Var lite bökig att lasta innan hon kom till oss, men då åkte hon ganska sällan. Nu när...
Svar
6
· Visningar
1 064
Senast: et_flikkan
·
S
Träning Skulle vilja höra lite åsikter om att ha en hingst ihop med valackar. Hingsten (ca 15 år) i fråga verkar ha gått mycket ensam och...
Svar
14
· Visningar
1 452
Ridning Jag har en fråga till er som rider barock/akademiskt på islänningar eller andra hästar med gångarter som tölt och pass, eller alla andra...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Inte_Ung
·
E
Träning Japp,precis som rubriken lyder,har jätte svårt att få hästen från stallet.Nu har hon stått i tre månader pga behandling av...
Svar
9
· Visningar
962
Senast: IrpaSnirpa
·
A
Träning Jag har inte ridit speciellt mycket i paddocken med mitt varmblod men tänkte träna lite på det, bara skrutta runt svänga runt koner o gå...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: Amanty
·
M
Träning Tycker min häst att det är så tråkigt att bli riden eller vad är det som är fel?så fort man rider hemåt så blir det en kamp.Galopperar...
Svar
6
· Visningar
918
Senast: Tölva
·
Träning Min häst har stått ett tag pga av sjukdom, nu är han frisk igen och pigg som satan. :D När vi är ute och går (varje dag typ) s slänger...
Svar
1
· Visningar
731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst
  • Muskelbristning

Omröstningar