Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Jag har ett halvblods sto som är född i maj -04. Hon är inte speciellt uppfostrad på något sätt och jag försöker nu göra så gott jag kan...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: Veronika
·
K
Träning när ni klättar hur klättrar ni då? hur brant backe? hur länge? skritt, tarv eller galopp? berätta hur ni gör... :banana:
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: Mirrejones
·
Träning Har en 5-årig ponny som (iofs har fått för sej att han inte ska gå i form :p ) precis lärt sej vad galoppombyten är. Har märkt att han...
Svar
7
· Visningar
951
A
Träning Jag har mina hästar kvar på bete hos mina föräldrar ca 5 mil hemifrån mig. I fredagskväll kl. 23.00 ringde dom och sa att hästarna hade...
Svar
3
· Visningar
1 417
Senast: allroundhästarna
·
Träning jag ska köpa en ny häst. Just nu har jag 2 ston (d ponnier) som går tillsammans samt 2 hingstar , 1 år båda två o går tillsammans(en d...
Svar
5
· Visningar
854
Senast: FT_ryttare
·
Ridning Är Barock och akademiskt olika saker? Vet ni någon bra bok eller film om akademiskt eller barock? Helst så lätt förståelig som...
Svar
5
· Visningar
1 347
Senast: nahoj
·
M
Träning Okej inte hundra på att denna fråga ska ligga här, men om inte annat så kan ju en utav moderaterna vara görsött å flytta den rätt...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 957
Senast: moonlightgarden
·
A
Träning Denna fråga kanske verkar konstig, men hur vet ni om ni skaffat rätt häst och vet ni vilka hästtyper ni passar med? Finns det någon...
2
Svar
24
· Visningar
5 453
Senast: Panikie
·
L
Träning Hallå. Har en häst som lägger för mycket tyngd på framdelen, går bakom hand och då inte lite..... :cry: Några tips för att få henne...
Svar
12
· Visningar
1 029
Senast: Panikie
·
Träning Hej! Vill gärna höra lite åsikter vad ni här tycker; ligger det något i vad jag säger eller är jag bara "tvär"?? Jag har en...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 005
Senast: IrishDraft
·
Träning Jag bara undrar hur gammal man måste vara för att få äga en hingst? Vet inte rkt om den här tråden ska vara här eller inte.. Flytta...
Svar
13
· Visningar
3 325
Senast: Mirrejones
·
C
Träning min halvblods valack är hrm, ganska tjock, men han är det liksom inte "på" magen och han är inte fet vid korset och så, utan han är...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: crocket
·
A
Träning ...en följdfråga... är det någon som har några tips på ett bra sätt att lära dem stå stilla? Alltså även när de är lösa? Som jag gör nu...
Svar
9
· Visningar
961
Senast: Husmusen
·
Träning Varför kan jag inte hitta en tråd om det här ämnet? Nu vill jag att ni med busponnyer eller halvtokiga hästar skriver era bästa tips...
2
Svar
31
· Visningar
2 772
Senast: Centaur
·
Träning har tagit hem sto och fölet från betet och funderar på hur det här med hagar ska gå till. Jag har två pållar till (sto och valack) som...
Svar
9
· Visningar
1 373
I
Träning Jag behöver lite motivation för att komma igång med kusen där hemma. Det är inte så att jag inte tycker att det är roligt men han har...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: indigo95
·
Träning För och Nackdelar? Har ngn någon bild på häst som jobbas med detta? Tacksam för svar.
2
Svar
22
· Visningar
2 337
Senast: imse
·
K
Träning Har ett bekymmer med mitt 18-åriga halvblodssto. Hon går jättefint i skritten och traven, men har börjat sparka bakut när man ger...
Svar
11
· Visningar
10 004
Senast: Ingen
·
Träning Nu har jag provat å söka på "lösdrift", men jag hittar inte vad jag letar efter. Nu frågar jag er istället!! ;) Vad är...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 545
Senast: _86a_
·
Träning satt och läste i reflextråden nyss och funderade på en sak. har en häst som är livrädd för fick och pannlampor (orginellt ja) lysen...
Svar
9
· Visningar
896
Senast: minternet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama