Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har länge funderat på vart man kan dra gränsen för vad som är säkert och vad som inte är det. Och kanske framförallt var man kan dra...
2
Svar
22
· Visningar
1 861
Träning Satt och läste i den tråden nyss... Och så började jag fundera. Räknas min häst bara som inriden? Hon är riden i 4 år, ibland mindre...
Svar
2
· Visningar
808
M
Träning Ursäkta att jag drar frågan ett varav till men nu undrar jag vad som håller på o hända. Kort repetition: Hästen, fullblod blivit dragen...
Svar
7
· Visningar
1 103
Senast: maverick
·
P
Träning Hej! jag har en fråga som kanske någon vill svara på eller har något bra tips? Jag har nämligen en 12 årig welsh d-ponny som jag...
Svar
12
· Visningar
896
Senast: Mirrejones
·
M
Träning Min häst är 1,35 i mankhöjd och jag undrar nu om man kan med hjälp av mankhöjden bestämma hur långt avstånd det ska vara mellan...
Svar
8
· Visningar
1 977
Senast: Korven
·
S
Träning Hejsan! Jag undrar hur ofta ni lindar era hästars ben och i vilket syfte? Vad använder ni för olika slags pads? Kan det någonsin...
2
Svar
38
· Visningar
5 029
Senast: Johannna
·
G
Träning Har ett 3-årigt sto. Hon har tidigare inte visat några "sto-tendenser" men sen ungefär ett halvår tillbaks märks det lite. T ex när jag...
Svar
3
· Visningar
1 634
Senast: Kjelle
·
Träning Jag har börjat träna min ettåring på att lyfta hans hovar. Det går rättså bra. Han har inte lärt sig än att han ska slappna av och lägga...
Svar
13
· Visningar
1 701
Senast: Chlo
·
Träning :crazy: Förut var Moses jobbig och tränsa men inte och tränsa av, nu är det tvärtom. Kletade in bettet med lite gott foder en gång...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: Mirre
·
L
Träning Har en häst som när jag rider i paddock, lyssnar han jätte bra när vi ska stanna, men när vi är ute och rider så funkar det bra i...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: igge
·
M
Träning Hej jag har ett dilemma. En princip som jag lever utifrån och som verkligen är en frundläggande värdering hos mig är att jag inte ska...
2
Svar
29
· Visningar
2 353
Senast: igge
·
V
Träning Jag håller på att leta medryttare till min pålle och har ni några tips på vad man ska tänka på när det kommer en och tittar på hästen...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: Mirrejones
·
E
Träning Chockas kraftigt av alla "tävlingshästar" som tas in väldigt tidigt för att de ska stå inne och vila! Min tävlingshäst orkar ändå.. och...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 097
Senast: Ryver
·
B
Träning Hur tränar du egentligen din häst? alltså helt ärligt, tänker du på att hästen ska gå på omväxlande hårt och mjukt underlag, trimmas i...
2
Svar
28
· Visningar
2 297
Senast: Matilda_o_Bonita
·
Träning Har sett lite olika former av NH-hantering och människor och hästar som har legat på olika nivåer. Nu senast har jag kommit i kontakt...
Svar
10
· Visningar
1 016
Senast: Filosofen
·
Träning Jag har mina hästar inhyrda på ett litet stall, vi är bara tre ägare. Ena tjejen som är lite äldre än mig, vi brukar fara och rida...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: lovehorses
·
M
Träning Hur ska man lära en häst att kunna stå stilla brevid en pall? Hästen jag rider vill absolut inte ha pallen brevid sig, framför går bra...
Svar
3
· Visningar
845
M
Träning Hur tänker ni med att man rider med ett spö och om hästen dummar sig (inte rädd utan verkligen dummar sig) att man kan inte slå men...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 391
Senast: Rumpnissen
·
Träning en kompis har berättat för mej den här storryn, hennes arbetskamrat som har gjort följande. köper en 2 årig ponny Shettland/island...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 906
Senast: jea78
·
C
Träning Hej, Ska flytta min häst från lösdrift i Småland till lösdrift i Uppsala och hajade till när jag fick prisuppgift. Vad är "normalt" i...
Svar
5
· Visningar
921
Senast: missen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV