Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Framdelsvändning, vad är det? Är det framdelen som ska vändas (dvs hästen går runt bakdelen) eller är det bakdelen som ska vända runt...
Svar
15
· Visningar
954
Senast: Rumpnissen
·
Träning Valacken har blivit väldigt grinig i boxen sen han sattes på boxvila. När man kommer in kan han spetsa öronen och hälsa, för att sen...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Piraja
·
Träning Hur jobbar ni med era hästar för att få dem mer avslappnade? Jag har en häst som är spänd och "på" och gärna går i en för honom för hög...
Svar
11
· Visningar
8 896
Senast: mackan
·
M
Träning har en halvblods valack som är 6 år som jag rider på några ggr i veckan. problemet är att jag verkligen inte kan få honom honom att...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: Jfrelin
·
2
Träning Hej! jag har ett 7 årigt islands sto med mycket temperament och vilja, det stora problemet är hanteringen. Hon tycker inte om att bli...
Svar
1
· Visningar
691
K
Träning Skall nu bege mig in i ett nytt hästköp och har varit och tittat på lite olika hästar. Det är en häst som jag är lite extra...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: shampiz
·
E
Träning Har en liten minishettis som jag är väldigt noga med att motionera. (Tycker ofta att man ser hur dessa små "godingar" får nöja sig med...
Svar
5
· Visningar
2 051
Senast: keilir
·
Träning Undrar lite vilka krav det finns för triangelmärkning. Trodde att det var något man gjorde endast om hästen var helt obrukbar...
Svar
17
· Visningar
1 672
Senast: chrysler
·
S
Träning har en fyra åring som nu vart igång ett tag och jag har börjat att rida lite mer "ordentligt" på banan men jag har fått ett problem. Han...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Kjelle
·
A
Träning min pålla räcker ut tungan varje gång som man rider, på ena sidan. hon ser itne besvärad ut eller så, men ibalnd så åker den lilla...
Svar
16
· Visningar
1 788
Senast: keilir
·
Träning Har precis börjat rida unghästen och hon är ganska sned, vilket på ngt skumt sätt gör att ena stiglädret känns kortare än det ndra. Ska...
Svar
13
· Visningar
1 078
R
Träning Flicka illa skadad av häst på Orust ORUST: En ung flicka ådrog sig livshotande skador, sedan hon under fredagseftermiddagen sparkats...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 098
Senast: Alfakrulls
·
Träning Skulle vilja ha lite dressyrknep från er. Såhär är det: medryttarhästen, som är en snäll och vänlig häst, står i ett stall där man inte...
2
Svar
37
· Visningar
2 377
Senast: littL flower
·
M
Träning Hur rider ni era heta hästar för att få dem lugna o avslappnade? Jag har en fullblodskorsning som kan bli väldigt het när man rider ut...
Svar
6
· Visningar
1 051
Senast: miamaria2
·
Träning Hästen jag är medryttare på nu är en Kallblodig travare på 21 år och som nu får gå barfota på prov. Hittils har det fungerat jättebra...
2
Svar
32
· Visningar
2 111
K
Träning Kan man börja lite smått redan nu? Tips?
Svar
3
· Visningar
883
Senast: ludda
·
Träning Har stora problem med min sits. I skritten och traven sitter jag utmärkt (känns så för mig och enligt ridlärare), problemet är galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 095
Senast: Zeli
·
R
Ridning Hästen är efter några års arbete äntligen mycket liksidig, galopparbete har påbörjats ganska sent då han själv aldrig ens använt...
Svar
5
· Visningar
1 145
Senast: Heimir
·
A
Träning min häst står i en hage, med 3 andra hästar. hagen är JÄTTE upptrampad precis vid ingången, det är så lerigt och äckligt och dom bara...
Svar
14
· Visningar
1 923
Senast: Anja586
·
Träning Har skaffat en shettis som sällskapshäst åt min islänning, men som även är tänkt att användas som körhäst. Hästen i fråga är ett 9-årigt...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: Shettisar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama