Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Jag har kollat på fler trådar om detta här nedan men inte fått några riktigt bra tips.. Jag har ett 9-årigt sto utlånat på foder...
2
Svar
20
· Visningar
1 559
Senast: misan
·
S
Träning Red idag nyförvärvet och han har tidigare gått med ett Jaktbett. Delat, gummiklätt med kedja. Anser att det inte funkar på honom. Hans...
Svar
12
· Visningar
945
Senast: Piraja
·
C
Ridning Hej! Har förstått att spanjorerna, portugiserna etc ofta använder svanskappa till sina sadlar. Och hörde vid ett tillfälle en AR...
Svar
9
· Visningar
2 108
Senast: Susan
·
T
Träning Om man får tillstånd av Länsstyrelsen att gräva ner hästen hemma, och avlivning görs på gården, ska man anmäla detta på något sätt? Det...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: haz
·
Träning Tömkörde Moses idag. Gick rätt bra men han hänger sig fast på höger töm och går emot handen genom att slå med huvudet. Tömkörde på...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: Mirre
·
S
Träning läste en liknande tråd nedanför om svårfångad häst. har ingen erfarenhet av att hästar som inte vill fångas,mina egna kommer alltid...
Svar
4
· Visningar
658
Senast: Stinky
·
L
Träning Hej! Vad kan man göra för övningar på en ganska välutbildad häst? Det finns inga speglar som jag kan ta hjälp av att titta i. Så...
Svar
4
· Visningar
1 208
Senast: _Liljan
·
S
Träning Våran vildpotta är nu 6 månader, världens kelgris och hon älskar när man borstar och gosar, kommer alltid fram i hagen och vill ha...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 165
Senast: stall banal
·
Träning Liten fundering om vad hästen tycker om en när man ger den mat... Jag menar nu alltså utfodring i box, hage och krubba och inte...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Tölva
·
Träning tossi har svårt att gå i höger varv. hon vill heeela tiden gå innanför spåret. försöker jag ta ett ledande tygeltag så ställer hon sig...
Svar
10
· Visningar
874
Senast: lis1e
·
G
Träning Jag vet inte om den har traden hamnar ratt nu, vi far val se. Jag undrar om nagon vet hur det gar till att flyga hastar (i flygplan)...
Svar
8
· Visningar
2 241
Senast: IrishDraft
·
M
Träning Behöver tips på hur jag kan jobba min fd travare för att blir bättre i höger varv. Drar sig inåt osv. Främst i galoppen. Hur gör ni?
Svar
1
· Visningar
680
Senast: Åska
·
E
Träning Jag undrar vilket bett som är mest lämligt att använda när man vänjer en unghäst (1,5 år) vid att ha träns...? :confused: Tacksam...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: SofiaP
·
Träning jahapp.. nu e d snart dax att måla stallet, börjar bli klart.. eller är på god väg iaf! disskuterade färg och tydligen finns de nån...
Svar
11
· Visningar
1 131
Senast: Stalledräng
·
T
Träning Hejsan! Jag har nyss lånat en häst och hon är jätte snäll, men när jag ska sitta upp på henne blir hon rädd och får nästan panik...
Svar
9
· Visningar
950
Senast: Appelsved
·
P
Ridning Frågor: Vore det överambitiöst om jag går på Levades Spanska seminarium och har med mig anteckningsblock och penna??? Får man ta...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: PAC
·
Träning Vi har ett problem med vår 2,5 åring. Han vill inte gå ut på volten. Han vill bara följa efter mig.. Hur skall jag få han att gå på...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Rotterö
·
M
Träning Hejsan Jag har en medryttarhäst (varmblod som aldrig gått på travet) och hon kan gallopera och älskat det men oftast så galloperar...
Svar
15
· Visningar
932
Senast: Mirrejones
·
Ridning Vet ej om denna tråd ligger rätt, men jag provar. Ni som rider akademiskt, vilken klubb/förening är ni med i?? Vilka rider ni för...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Spider84
·
M
Träning Undrar om någon kan svara på min fråga. När man galopperar, varför slänger hästen med huvudet och ökar farten? Är det ett sätt att få...
Svar
13
· Visningar
1 854
Senast: Husmusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV