Infångande av häst...igen.

Sv: Infångande av häst...igen.

jag säger som en del andra. mindre hage ett tag och driv runt henne (löslongering liksom) tills du får ta henne. jag har jobbat på stuteri och där stöter vi emellanåt på problem med hästar som inte vill bli fångade.
en del går ju på havrehinken men det antar jag att ni redan testat. lämna kvar sist är ju ett annat knep men det funkade inte för er..
så det jag har kvar är det här med drivningen, och det har funkat hittills för mig iaf. men det förutsätter att hästen är ensam i hagen och hagen inte är jättestor. ha henne för sig själv i några dagar och driv runt henne varje gång hon ska in och inte vill bli fångad. de lär sig ju rätt snabbt.
lycka till!

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 213
Senast: Juli0a
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: Cactus
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama