Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Har en ny ponny som ligger på bettet ganska mycket och vi tränar på ridbanan alla slags övningar som skall leda till att hon bär sig...
Svar
14
· Visningar
1 272
Träning Jag har en 4-årig Nordsvensk som hela tiden sedan jag köpte honom som 2-åring har varit väldigt dryg när hovarna ska verkas eller hållas...
Svar
1
· Visningar
756
L
Träning När jag rider på en volt så ska jag försöka skjuta fram höften som är inåt enligt ridläraren. Men hur ska axlarna vara i förhållande...
Svar
10
· Visningar
1 252
N
Träning Vet någon hur man kan ta ett E-körkort till ett vettigt pris?? Ringde en bilskola och frågade. Summan blev ca 8.000:- kr. Svindyrt...
Svar
5
· Visningar
1 776
Ridning Har en ponny på 16 år som åkt in och ut från kliniker och djursjukhus i ett år nu med kotledsinflamationer och snedheter i rygg och...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: Stallkatten
·
Träning Tog mig i kragen och red en sväng i dagens blåst. Men min häst ville inte alls, bockade,skyggade, pep, vägrade gå fram när jag bad honom...
2
Svar
29
· Visningar
2 146
Senast: Suzi
·
M
Träning Vill gärna se en bild fär hästen går bakom lod, och förklara!
2
Svar
38
· Visningar
7 014
Senast: Fiorano
·
A
Träning Hej, Skulle väldigt gärna vilja ha lite goda råd angående igångsättning av min häst. Har gått på bete hela sommaren men hållts igång...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: Panikie
·
B
Träning Går det att sätta igång en 20-årig häst som inte blivit ordentligt riden på över sju år? Han är mycket pigg, men är förstås inte...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: Panikie
·
N
Träning Hästen jag håller på med sen lite drygt ett halvår tillbaka har alltid varit störig på gången när man fixar med honom. Vevar med framben...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: Nehalennia
·
P
Träning Min ponny har börjat blir mer och mer "svår/sur" av sig.. Hon är sur när man sadlar och tar på täcken (vilket hon har varit ända sedan...
Svar
15
· Visningar
1 177
Senast: Sarasara
·
K
Träning Hej Red min dam igår. Har tränat från marken med bommar och det har gått jättebra hon är inte räd för dom då. När jag rider därimot så...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: bengall
·
Träning När jag kom till stallet idag så låg shettisen ner i hagen, eftersom jag aldrig sett henne göra det förr så blev jag lite misstänksam...
Svar
3
· Visningar
1 342
Senast: __MercI__
·
Träning Hjälp mig! Jag vill få snygg klippning på min häst men han står och rycker i hela kroppen hela tiden... Han är inte rädd när man klipper...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: Sock
·
Träning Jag har nyss köpt en femårig varmblodsvalack som är jättehärlig på alla sätt och vis, men när vi rider ut så stannar han säkert 3-4 ggr...
2
Svar
33
· Visningar
3 489
Senast: madeleine71
·
C
Träning Nu är det dags att ta steget att avliva vår gamla trotjänare, 28 år gammal! :cry: Det är ett beslut som har mognat fram, men det är...
Svar
8
· Visningar
2 162
Senast: mimus
·
R
Träning tänkte höra om det finns någon som vet om det finns några bra alternativ som man kan använda sig av, för min häst skall bli bättre? Hon...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: keilir
·
Träning Vad tycker ni om det? Vet en arabvalack som (enligt min mening) egentligen inte alls passar på ridskola, som går I PRINCIP (jag är inte...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 812
Senast: saen
·
Träning Har ett ungsto på fyra år (kom från holland för 3 månader sedan) som troligen inte varit så jättemycket hanterad tidigare. När nåt...
Svar
6
· Visningar
857
Senast: HannaZ
·
Träning har skrivit innan här om min lastträning, har nu kommit så långt att jag kan skicka in henne själv, fortfarande är det jobbigt för henne...
Svar
7
· Visningar
895
Senast: krocket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama