Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning nån som har lärt dom att apportera? några andra konster? jag är frälst! jag har köpt boken och ska börja imorgon! ser verkligen fram...
Svar
6
· Visningar
1 962
Senast: Anja586
·
K
Träning Hej på er! Jag har en fråga som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Jag är i "hästköpar" tankar och har i hela mitt liv utövat...
Svar
2
· Visningar
969
Senast: anni0301
·
B
Träning Jag älskar att rida barbacka och rider bara barbacka. Men jag är inte supervig och ganska kort så för att komma upp så ställer jag...
Svar
11
· Visningar
1 341
Senast: Smulu
·
Träning Jag växte upp med hästar som bar sig själva, det vill säga alltid gick i en bra arbetsform men kanske inte på tygeln i skog o mark...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 391
Senast: Fridolin84
·
E
Träning Vad ska man tänka på när man letar? Men framförallt; Vad ska man tänka på innan man köper den alltså inte papper och sånt utan mer...
2
Svar
34
· Visningar
2 519
Senast: saen
·
Träning Vet inte var jag ska lägga tråden så moderator får flytta den om den är fel. Jag har min ponny i samma stall som en 7-årig travare som...
2
Svar
21
· Visningar
1 696
Senast: Polly_Mulle
·
F
Träning Har lastproblem med mitt underbara sto... Lastar vi med transporten parkerad intill stallöppningen går hon på transporten utan några som...
Svar
15
· Visningar
960
Senast: Blandrastik
·
E
Träning Tänkte ha en målsättning inför dagens ridlektion (på ridskola) så jag undrar om nångon har nått tips på vad det skulle kunna vara...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: pannkakssmet
·
C
Träning Postade denna fråga på Hästverksam, men fick inga svar... Håller på och bygger lösdrift i anslutning till en ladugårdsbyggnad. Det...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: hubinette
·
T
Träning Efter att ha kikat i tidigare trådar har jag sett att det finns mycket delade meningar om ämnet. Vissa accepterar att hästen inte vill...
Svar
11
· Visningar
1 007
Senast: LIA
·
Träning jag vet att det är svårt att få bort "höbuk" men har hört att de ska gå att träna den lite.. hur ska jag då rida? för att få en rätt...
Svar
15
· Visningar
1 614
Senast: roadkilled
·
H
Träning Hur vet man när betes tilväxt inte sker, gör det de nu?
Svar
9
· Visningar
1 076
Senast: pannkakssmet
·
Träning Mitt nordsvenska sto (16 år) rids/körs i stort sett varje dag, men inte något hårdare jobb. Mitt största intresse är körningen, men...
Svar
7
· Visningar
1 328
Senast: allroundhästarna
·
Träning Någon som har hästar där hagen alldeles utmed har andra fodringstider? Snart kommer det två hästar på ängen alldeles utmed våran hage.De...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: Zolimita
·
Träning Tappar ofta balansen i landningarna när jag hoppar, och faller fram. vad kan det bero på och vad gör man åt det?
Svar
11
· Visningar
1 448
Senast: Silver Girl
·
Träning Har ni bra tipps på enlelt bygge av vid skydd. Höjd storlek mm 3 stora hästar.
Svar
8
· Visningar
1 289
·
R
Träning Skolar om ett 4årigt fullblod från galoppträning. Trots att jag tar det försiktigt har hon blivit öm i ryggen. Tänkte att hästar från...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: rosita
·
Träning Har ni också tänkt på att: ifall hästen blir rädd för något under ridturen så tar man gärna tag i tyglarna och gör sig beredd på att...
Svar
13
· Visningar
1 159
Senast: fragansia
·
Ridning Jag har åkt runt lite senaste halvåret för att titta på olika ARtränare. Det som slagit mig är att de flesta jag sett berömmer nästan...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 008
Senast: summer san
·
J
  • Låst
Ridning Har lite bilder från en träning i förrgår. Det jag undrar är vad ni tycker som tittade på de andra bilderna jag visade i tråden "söker...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 344
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar