Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
Ridning Sv: Äntligen sitsmedveten tränare! Tack, ibland får jag samvetskval att jag är tråkig för pålle, men för det mesta har vi ganska så...
Svar
15
· Visningar
1 065
Senast: Kactuz
·
K
Träning Måste ha ut en till min häst men vill gärna veta vad ni har för erfarenheter av de som arbetar i stockholmstrakten.. Helst någon ni...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: Lazio
·
S
Träning det är så att jag försöker lära känns min travare bättre och därför försöker jag få reda på så mycket som möjligt om dom. travare har...
2
Svar
32
· Visningar
2 675
Senast: Lazio
·
Träning Vi är ju så himla noga med att stretcha hästarna efter att vi har ridit, men hur är det med oss ryttare? Jag blir stel som en pinne...
Svar
1
· Visningar
1 931
Senast: sarabacklund
·
Träning När ni har fått hem er nya häst, vad börjar ni med då? Alltså, vilka konkreta övningar börjar ni med? Jag förstår att det beror på...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: Camilla_H
·
Träning När jag rider har jag väldigt svårt att hålla skänklarna på plats! Mina ben och fötter flaxar med i varenda rörelse hästen tar, mest då...
Svar
12
· Visningar
2 191
Senast: Helm
·
F
Träning Jag skulle bli väldigt glad över om nån kunde hjälpa mig med ideer om hur jag kan jobba hästen från marken, tömmköra eller gå brevid...
Svar
3
· Visningar
1 639
Senast: Hallonbåt
·
S
Träning vad menas med det egentligen? kan man se det lätt? är det någon som har en bra bild? o va kan man göra åt det? (antar att de inte är...
2
Svar
22
· Visningar
3 993
Senast: Carmenzita
·
Träning har alltid hört att ett eggbett, tredelat är ett "snällt" bett och jag rider min häst mest med det, har även ett eggbett helt oledat...
Svar
8
· Visningar
943
Senast: pinky
·
K
Träning Vad har ni för erfarenheter av sent inridna hästar? Hur deras ryggar klarar av det och överhuvudtaget hur det brukar gå, om man kan...
Svar
9
· Visningar
1 873
Senast: Gripen
·
Ridning Jag blir ju mer och mer på det klara med att vi här på barock har totalt olika hjälpgivningssystem och vad det verkar - olika kriterier...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 196
Senast: OlleAtlas
·
Träning Det är så här att jag nyligen fick hem en häst på prov. Plutten (han heter inte så ) har en hel del negativa händelser med sig i bagaget...
Svar
18
· Visningar
1 553
Senast: High Noon
·
Träning ...Hos häst som nu ser fram emot fem veckors total boxvila. Tips? Inga direkt ätbara grejer som kålrötter att hänga i taket, då han har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 664
Senast: beauspirit
·
K
Träning behöver tips på ett bar intervall"program" om ni fattar vad jag menar..vart kan man hitta olika intervall"program"?
Svar
4
· Visningar
1 498
Senast: knasenknas
·
P
Träning Jag har nyligen fått problem när jag ska ta av min unghäst tränset eller grimman (det är värst med tränset). Han vill "hjälpa till" att...
Svar
8
· Visningar
890
Senast: SofiaP
·
I
Träning idag skulle hästarna i stallet id kontrolleras och min ponny chipmärkas. allt gick bra när han kollade med virvlarna och sånt menm så...
Svar
12
· Visningar
985
Senast: burton
·
J
Träning Jag behöver verkligen hjälp nu! För ett och ett halvt år sen fick jag en häst som var direkt importerad, då var hon 6år och innan det...
2
Svar
27
· Visningar
1 730
Senast: Missestar
·
Z
Träning Vad ska jag tänka på när jag ska köpa häst?
Svar
11
· Visningar
1 363
Senast: explosiv
·
Y
Träning Hej Jag har en fråga till er alla användare av den så kallade carrotstick som man kan köpa från parellis Natural Horsemanship i...
Svar
3
· Visningar
1 281
Senast: Filosofen
·
A
Träning Jag har gjort en upptäkt (tror jag) med min ena häst. I samlad galopp, (och galopp "på stället"), och om man håller han innan ett hinder...
Svar
8
· Visningar
1 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka