går på bogarna?

Sv: går på bogarna?

Tänkte mest på bildexemplen där uppe... Att vikten förläggs till frambenen är ju obligatoriskt i just galoppen, den kan knappast galoppera med bakbenen i marken hela tiden. :) Men samtidigt kan den vara samlad, och om den är det kallas det inte "på bogarna" bara för att den råkar stå på ett eller flera (max 2 dock) framben just i ett specifikt moment. Har jag fattat det rätt då ? :D

Sv: går på bogarna?

Carmenzita skrev:
(Blunda och känn hur hästens balans känns. Om den vore en kula i ett rör som gick från hästens sittben till bogspets, vart skulle kulan åka? )

Är hästens sittben samma som bärbensknölen?

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 226
Senast: MML
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 716
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024