går på bogarna?

Sv: går på bogarna?

Tänkte mest på bildexemplen där uppe... Att vikten förläggs till frambenen är ju obligatoriskt i just galoppen, den kan knappast galoppera med bakbenen i marken hela tiden. :) Men samtidigt kan den vara samlad, och om den är det kallas det inte "på bogarna" bara för att den råkar stå på ett eller flera (max 2 dock) framben just i ett specifikt moment. Har jag fattat det rätt då ? :D

Sv: går på bogarna?

Carmenzita skrev:
(Blunda och känn hur hästens balans känns. Om den vore en kula i ett rör som gick från hästens sittben till bogspets, vart skulle kulan åka? )

Är hästens sittben samma som bärbensknölen?

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 499
Senast: Emuliiaa
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
507
Senast: yamyam
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
713
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka