Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! Skulle inte några ge mig lite tips på några ridövningar som man kan få en jätte sammlad galopp. :banana: Vill ha lite mer kontroll...
Svar
11
· Visningar
1 832
Senast: Odie
·
Träning Hur skall jag göra. När han kommer hem. Skall han hälsa på mitt sto inne i stallet. Eller skall han vara inne och hon ute. Han skall...
Svar
6
· Visningar
722
Senast: Rotterö
·
H
Träning Hej! Vi har ett halvblod som vi köpte i våras. De första gångerna vi lastade i släpet gick det helt utan problem. Sedan kom de mörka...
Svar
10
· Visningar
1 011
Senast: CaliforniaSwed
·
Träning Först vill jag böra med att skriva att detta har inte hänt ännu. Jag har nyss flyttat och har nu märkt att en granne släpper sina...
2
Svar
27
· Visningar
4 209
·
O
Ridning Hejsan Var på kurs i helgen och kom verkligen på att det var kul på många olika sätt. Om vi nu lämnar olika ridstilar därhän, för det...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: bigganl
·
Träning Ja, sån är medryttarhästen. Hon är enormt lat, vill inte jobba och därför springer hon för att slippa det. Det är ju mycket lättare...
Svar
7
· Visningar
1 068
Senast: Gripen
·
T
Träning !!! är ni snälla ;) ´ det är nämligen så att jag har en ovana att "dra upp" hälarna näs jag ska skänkla. Jag vet JÄTTEfult och...
Svar
3
· Visningar
676
Senast: Ramn
·
Träning Vad gör man om hästen inte går att få ut i cirkeln, utan följer efter mig vertenda steg jag tar? Hon är vällongerad men har inte blivit...
Svar
10
· Visningar
1 679
Träning Har ett 5 årigt sto. Mitt träningsupplägg med henne är att jag rider 2 dagar, vilar en osv. Nu undrar jag vad ni anser att vila är. Kan...
Svar
17
· Visningar
1 766
Senast: Panikie
·
A
Träning eller skogmkullehäst? Ja, vad ska man kalla mina hästar :p Jag rider för de mesta i skogen om jag inte ska rida lektion. Men jag...
Svar
8
· Visningar
867
Senast: AlterPride
·
M
Träning Så jag vet inte alls vart denna tråd ska vara :confused: :confused: Lägger den väl här. Nu i fem veckor ska jag bara rida min...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Moej
·
Träning Har tyvärr fått inse att det är dags för min gamla ponny att få galoppera på de gröna ängarna. :cry: Men vem kontaktar man för...
Svar
12
· Visningar
1 804
·
S
Träning Har ju börjat rida igen efter tretton års uppehåll. Igår gick det verkligen kanonbra, fick hästen att gå ganska fint och det kändes...
Svar
4
· Visningar
797
Senast: *Lena*
·
R
Träning Kändes som det var hög tid för en sådan tråd, då både Ekonomi och Hoppning har varsin tråd som kommit in på det ämnet. Soo tell me how...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
8 240
Senast: jea78
·
P
Träning Någon som läst den boken.....isåfall....vad tyckte du om den?
2
Svar
28
· Visningar
4 347
Senast: Ingrid och Lukas
·
Träning Jag har funderat på att öva Etan på det här med att bli lastad och åka iväg. Det skulle vara bra om man skulle kunna åka till något...
Svar
5
· Visningar
716
Senast: linafina
·
M
Träning Jag kom hem igår med mitt nyköpta vbl sto, 7 år. Är grundinrinden, samt lite westernriden. Det som jag funderade lite på är att hon är...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: moaoliver
·
Träning har någon här liksom jag, fått en känsla av att PRE är en häst som är helt olik andra raser? jag börjar nu rida en vacker och högrest...
Svar
2
· Visningar
2 334
Senast: Thelmis
·
Träning nu har jag läst en massa trådar om NH. ska säga att jag inte blivit klokare. vissa trådar säger att man inte ska börja själv och...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Mount Never Rest
·
E
Träning Jag söker svar av er som haft att göra med unghästar? Hur får man kusen att förstå att den skall gå i jämn höjd med en, inte med huvudet...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: Luna10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama