Sv: Skrittmaskinens vara eller icke vara
*lånar*
Det enda negativa med skrittmaskin är vändingarna!
Är det bra underlag så ser jag det som ett utmärkt sätt för hästen att få röra sig lite extra!
jag rider alltid min häst på förmiddagen. skulle vara GULD att låta henne värma upp utan utrustning i 30min å sen rida eller tömköra!
Hon har känslig rygg å behöver röra sig utan ryttare!
Vi har ingen volt eller ridhus, så hon rids alltid ut eller på galoppbanan.
Hon går i hagen 5-6 på morronen till 13-14 på em. Om hon skulle fått gå på en walker typ 17 så skulle ju det varit guld det med
Sen är det ju en säkerhetsgrej, vissa hästar GÅR INTE att leda när de har vilat eller är konvalicenter... bättre att kasta ut dem på walkern då!
Sen om man någon dag inte kan komma till stallet så är det ju bra för hästen att få röra sig!
Vissa här verkar tycka att man ALLTID ska ha tid för ett djur man har köpt (tagit på sig ansvaret att ta hand om)... men ibland blir man sjuk... ibland krockar jobb (jag har jobb 8-22 vissa söndagar)... även då är det ju bättre om hästen får gå 30 min-1h på för å eftermiddagen på en walker...
Om det är dåligt underlag i hagen så att man inte KAN släppa ut hästen så är walker bättre...
SJÄLVKLART ska det inte ersätta ridning(tömkörning eller vad man nu gör)/hage jämt, men KOMPLETTERA!
De hästar som jag har sett på walker är alla galopphästar, vissa ÄLSKAR å gå på walkern... piper å hoppar å bockar... tyvärr fick ju inte alla gå i hagen.. men tänk om de bara hade fått gå sitt träningspass på 30min??? kul liv... tack vare walkern fick de ju iaf komma ut!!!!
tomten kommer ha en låååång lista från oss på buke i år