Skrittmaskinens vara eller icke vara

Sv: Skrittmaskinens vara eller icke vara

det är förbjudet att ha el idag....för 6 år sen när jag skaffade min var det lagligt..men inte nu.

Men det hjälpte att ngn röt hästens namn (på långt håll räckte), så började han knalla på igen!
Oerhört smart och snäll häst, men tyvärr lite lat också! :D

kopparberg skrev:
Den skrittmaskinen jag har erfarehet av stannar om hästen stannar. Vilket stallets latmask kom på! :D Han stannade helt sonika och betade om man inte vaktade honom!
Där stod han still och "nätväggen" låg mot arslet på honom, och motorn lät "oink, oink" en lång stund. Sedan pajade motorn! :o
Vilken lustigprick!

den skritt maskinen vi har är jätte bra, den är 160 m i omkrrets och har ett underlag av gummiflis. Det går aldeles utmärkt att även trava i denna stora karusell, denna är alltså större än de "vanliga" och hästarna trivs i den, det är både bock och hopp, väldigt bra för unghästarna, vi tränar ettåringarna i den från jan (då dom officellt blir ett) tills dom går hem efter betet 2 ggr i veckan, funkar jätte bra, tränarna ser verkligen skilnad (På puls och muskemassa) på de unghästar som gått hos oss jämfört med sånna som bara gått på bete.
sen så går några av avelshingstarn där, någr ridhästar (bla min)
det finns 8 fack, men vi har bara 4 grindar.

http://www.aleback.se/index.asp
gå in på alebäck i blider så finns det några blilder på den och även

denna sidan har också information
http://www.prowalker.se/
gå in under prowalker .

Jag har bara sett två skrittmaskiner, den ena är den som finns på Jägersro. Tycker den ser hemsk ut :crazy: Den är liten, verkar lätt att fastna i och är allmänt.... usch :crazy:
Den andra är en sån där hästarna är bundna i ett rör som liksom är ovanför dom, och som snurrar... tycker det ser ännu värre ut :P

De bilder som har visats här i tråden tycker jag ser jättetrevliga ut, men hur många är det som har råd att bygga/köpa en sån stor maskin? Nja... jag vet inte, jag.

Vad kostar en walker, lite så där på en höft?

Tyvärr höll inte ägaren till skrittmaskinen med om det! :angel:

Men jag kan ju säga att det såg rätt kul ut när han helt enkelt parkerade och betade där i skrittmaskinen! Och ägaren måste ryta "gå" för att han skulle röra sig igen! :D

pufffan skrev:
Då tar jag min kompis Kotte och GÅR med han. Hinner man int det så skall man int ha någon häst.
Men du hade väl amputerat ett ben? Kotte verkar ju vara väldigt snäll, men skulle det verkligen fungera?
För övrigt anser jag att enda stället en skrittmaskin är acceptabel är på en soptipp.

knoppan skrev:
Men du hade väl amputerat ett ben? Kotte verkar ju vara väldigt snäll, men skulle det verkligen fungera?
För övrigt anser jag att enda stället en skrittmaskin är acceptabel är på en soptipp.

däfrör att ??

Liknande trådar

Avel Inget nytt kanske, men det finns en ny avhandling i ämnet saxat från SLU:s hemsida "Allsidig träning ger bäst hållbarhet för...
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: elle12
·
Ridning Suck, jag vet inte riktigt vart jag ska börja... Min ponny har varit skadad sen i april, så han vilar just nu vilket innebär att jag...
Svar
3
· Visningar
1 088
Senast: castle_bar
·
Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 978
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama