Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Jag känner att jag nog behöver träna upp mitt eget kroppspråk, ofta blir det så att man gör omedvetna fel och hästen förstår inte ett...
Svar
2
· Visningar
1 105
Senast: Egonson
·
Träning Hej! Har en häst som har gått flera år på traven och som skogsmulle. När man svänger såär han rak som en planka, han kan värkligen...
Svar
14
· Visningar
2 417
Senast: allroundhästarna
·
S
Träning Hur gör ni som har gjort detta förr? Då med stora hästar. Jag läste om en tråd där ngn har sin shettis med som hand häst och detta har...
Svar
18
· Visningar
1 228
Senast: r_freddy
·
S
Träning jag har en riktigt usel sits, även om den blivit bättre på sistone.. framförallt när jag har dressyrsadeln. om ja kör trav nedsitning...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: Gripen
·
K
Träning God kväll! Har sökt runt men ej funnit det jag önskar.. Finns det någon som kan ge enkla råd o tips på ledövningar, vilken utrustning...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: Matilda_o_Bonita
·
T
Träning Går det verkligen att sätta generella gränser? Hade en diskussion i stallet idag, då en av tjejerna ansåg att jag gick för fort fram...
2
Svar
25
· Visningar
2 145
Senast: Totola
·
R
Träning Min pålle Reykur har gått tillsammans med diverse olika hästar och det är alltid han som bestämmer. Spelar ingen roll om det är...
Svar
7
· Visningar
923
Träning Hej Har en Shettis som har haft fång så hon knappt kunnat gå. Nu kan jag longera i både skritt, trav och galopp. Vad är bäst för en...
Svar
6
· Visningar
1 364
Senast: TheHunted
·
B
Ridning Pratade med en "traditionell dressyrkvinna" som påstod att de som rider barock inte rider med "stöd i handen". Men är det så? Hur mkt...
2
Svar
39
· Visningar
3 950
Senast: OlleAtlas
·
Träning Lillkillen hämtades ju från betet igår och jag blev bara så stolt. Han har gått på bete sen i Maj o man kan ju kanske tro att de blivit...
Svar
5
· Visningar
780
Senast: linafina
·
U
Träning ja har ridit barbacka så mycket nu att när ja rider med sadeln tycker ja nästan den e mer i vägen. min häst har breddat sej mycke sen...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: Immer
·
K
Träning Hej Har ni NH:are några tips hur man får en häst att stå still? Jag har en nordsvensk som jag rider men även tänkt att köra i skogen...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: LIA
·
P
Ridning Ville bara tala om för världen att :banana: JAG SKA RIDA FÖR CRISTOFFER! :banana: rajra dadadad :banana: JAG SKA RIDA AKADEMISKT PÅ...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: Lord Owen
·
Träning på bra videor/faktaböcker om vad Natural Horsemanship innebär och praktiska övningar? Tack på förhand :bow:!
Svar
9
· Visningar
924
Senast: mallan
·
R
Träning Hört att det finns örter att ge sin häst som har mkt humör..nu tänker jag mest på ston som är vääldigt stoiga! någon som har provat...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: Arwyn
·
A
Träning min häst är så olycklig så olycklig i hagen! hon bara står längst ner vid ingången men huvudet lågt öronen åt sidan och bajsar och...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: Anja586
·
Träning Lilla tösen min börjar sparka och slå så fort du ska lyfta hovarna på henne. Framhovarna börjar gå bättre men bakhovarna är hopplösa...
Svar
6
· Visningar
987
Senast: cardior
·
F
Träning Har sökt på forumet ang problem vid utsläpp, men det verkar bara som en del har problem vid insläpp av hästar istället så jag frågar nu...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: funlight
·
Träning Tog hem lilla unghingsten från betet igår, släppte honom med mina andra 2 som han gått med innan betet. Men rätt vad det var så började...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: Veronika
·
S
Träning Jag och ponnyn har bytt stall, vilket har fört med sig en helt annorlunda terräng än vad vi är vana vid. Speciellt har det för med sig...
Svar
3
· Visningar
1 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka