Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur gör ni när ni rider förbi en häst hage som det går hästar i? Själv så skrittar jag alltid. Men förbi min hage hemma både travas...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 157
Senast: dominic
·
S
Träning Hm, läste alldeles nyss en tråd om en som har sin shettis i en longerlina ute, fastbunden i ett staket. Jag höll på svimma. Denna person...
2
Svar
34
· Visningar
2 429
M
Träning Både ni som rider på ridskolans hästar och ni som tränar era egna där... Vad tycker ni är det bästa/sämsta med att rida på ridskola? Nåt...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Mabuse
·
Träning Behöver lite råd och hjälp nu :) För 3 veckor sedan fick jag hem min första häst, en liten shettis dam på 1.06 :) Hon är underbart...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: RebeckaKihlberg
·
E
Träning Jag skulle gärna vilja höra av er andra som äger eller på annat sätt är/har varit i kontakt med arabhästar (unga sådana) hur ni hanterat...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: linafina
·
B
Träning Hej vet inte om jag hamlat rätt men men det är så här att jag ska en medryttare på min häst men mina funderingar är om man ska ha nån...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: bengall
·
Träning Min 3-åring har nog kommit in i värsta trotsen. Han blev inriden tidigt i våras och har varit jättesnäll tidigare på alla sätt och vis...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: jojo54
·
Träning Sitter nu och tänker och funderar så det knakar! Nu är det så att undertecknad äntligen ska köpa häst *total lycka* och har sedan ett...
Svar
12
· Visningar
1 347
Senast: e_s_t_e_t
·
Träning jag tänkte höra om det är någon som har testat ThermoBar? det kommer väl en vinter i år igen...
Svar
11
· Visningar
986
Senast: Uddatyp
·
F
Träning Hur skall man agera mot hästen då man är ute och går och hästen * Biter tag i grimskafter gång på gång *inte vill lämna sina...
Svar
7
· Visningar
781
Senast: El Karisma
·
V
Träning Det fionns ett new forest sto på 2 år där Min häst står, hon är totalt ohanterad och ägarna har köpt henne till deras 12 åriga dotter...
Svar
9
· Visningar
867
Senast: Mia_R
·
S
Ridning Fick hem sadeln idag så ikväll red jag ut på pållen med den. Vad jag tycker: Sadeln är väldigt snygg att se på, lite likt BB sadlar...
2
Svar
32
· Visningar
2 767
Senast: Filosofen
·
Träning Vi ska ha lösdrift för första gången i år med en flock på 7st föl/1åringar och undrar om jag kan få lite tankar, tips... Vi har stor...
Svar
10
· Visningar
1 107
Senast: evis
·
B
Träning Hej jag skulle behöva lite tips hur man får en 4 månaders föl att sluta äta på grimskaftet. han tar snällt på sig grimma och allt men...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: evis
·
L
Träning jag har ett haflingersto på 6 år. Hon har varit sjuk stor del av sommaren, och stått i ca 2 månader..nu är hon jättetrött och orkar...
Svar
2
· Visningar
768
·
Träning Appropå tråden om ThermoBar.. Hur ordnar ni vatten till hästarna på vintern? ute och inne. I stallet har vi vattenkoppar i alla...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Madelene
·
S
Träning Ja hur skulle ni göra om det iderligen kom ett sto från en annan gård och lurar ut din hingst ur hagen? Det dilemma har jag. Det...
Svar
10
· Visningar
860
Senast: Sliver
·
L
Träning Hejsan Lägger säkert detta inlägg fel, visste inte vart det skulle passa. Men hoppas att det ändå finns någon som kan svara på min...
Svar
15
· Visningar
1 739
Senast: Blazicq
·
K
Träning när tycker ni gränsen går för att lägga sig i vad andra hästägare gör med sina hästar?? ge exempel på när man ska lägga sig i...
Svar
18
· Visningar
1 342
Träning Jag har iaf gjort något som jag inte läst/hört om tidigare. :eek: Jag har haft lite problem med min lånehäst som jag rider lektion...
Svar
14
· Visningar
1 229
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama