Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Ni brukar ju vara bäst på "kuriosa" och konstiga ord... :) Min ridlärare använder ständigt ett ord som låter som "arrés" för...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: majola
·
Ridning Ni som var på Kottas denna gång. Hur var det. Jag kunde inte åka då jag var djurvakt, och min sambo var ute och slarvade istället...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: Susan
·
Träning Jag HATAR att köra transporten själv :crazy: Det är egentligen inte så mycket själva kördelen, är alltid orolig för att det ska hända...
2
Svar
29
· Visningar
2 149
Ridning Har funderat en hel massa på detta senaste dagarna.... Det är så att jag håller på att "rida in" (grundutbilda) en 6-årig kbltravare...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 477
Senast: Graciös FH
·
E
Träning Nejdå är inte så illa som det verkar. Tog över en ponny i höstas som då gått hela sitt korta liv på lösdrift=ohanterad. Detta står även...
Svar
14
· Visningar
1 396
Senast: plutt_fina
·
S
Träning har med förbluffan insett att min nya häst (riden i många år) backar ner i diken för att få sin vilja igenom. Det han vill är att gå...
Svar
15
· Visningar
4 155
Senast: Zirocco_
·
Ridning Efter dagens arbete vid hand då bilder blivit tagna (länk) så har jag börjat fundera lite. När jag började på egen hand att jobba vid...
Svar
8
· Visningar
1 537
Senast: Goldi
·
M
Träning Hej alla trogna hästvänner! Jag har en fråga till er, som jag hoppas få svar på: Jag longerar min häst ibland (dock sällan, föredrar...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: Leyla
·
L
Träning Var kan man hitta vad det gäller för regler för att ha hästen på lösdrift...ligghallsmått o s v...
Svar
8
· Visningar
954
Senast: Mysaan
·
T
Träning Jag tar tacksamt emot tips hur jag ska bära mig åt med en häst, f.d travare, som aldrig löshoppat förut. Knappt aldrig hoppat med...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: HumleMumlan
·
L
Träning Även om det inte är aktuellt med egen häst nu så är jag nyfiken på er som har småbarn och häst. Hur får ni tiden att gå ihop? Hur hinner...
Svar
17
· Visningar
2 418
I
Träning Vad har man för gerjor på då? rider ej i bett, utan bettlöst.. ska jag ha det, eller repgrimma, vanlig grimma? längd på...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 537
B
Träning Har haft min travare i 3 år nu. . förrut har jag alltid ridit honom med för långa tyglar, utan att veta om det. Jag har suttit korrekt...
2
Svar
21
· Visningar
2 585
Senast: fnorr
·
L
Träning Jag har huvudbry! (Om min tråd är fel, snälla flytta den åt mig, men jag tror den ska vara här) Jag står i valet o kvalet. Jag har...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
15 525
Senast: Sandraa
·
Träning Hur noga är ni med att era hästar får mat vid samma tid varje dag? Själv tycker jag det är viktigt att det inte skiljer så mycket i...
Svar
18
· Visningar
1 252
Senast: SessCa
·
Träning Vad menas med: Innertygeln ställer och kan också verka understödjande till innerskänkeln, men innerskänkeln ska alltid komma före...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: Lena_B
·
A
Träning min hjärna hinner inte tänka när jag ska göra ett galoppombyte! den förstår inte vad det är som ska hända! eller jo, jag kan hela teroin...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: sasucatu
·
Träning har min häst lagt sig till med, och jag håller på att bli knas. Det spelar ingen roll vad jag gör, känns det som. Jag har försökt öka...
2
Svar
28
· Visningar
3 180
Senast: Totola
·
N
Träning Min häst har jaa vad ska man kalla det, utbrott kanske, när han äter sitt kraftfoder. Om inte jag är där när han ska fodras så stegrar...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: Notorius
·
Träning (jag vet inte riktigt om jag lägger tråden rätt nu men annars får någon snäll moderator flytta den till rätt ställe) Jag undrar om...
Svar
5
· Visningar
1 682
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama