Imorgon är det dags igen :/

Sv: Imorgon är det dags igen :/

Jag gillar inte heller att lasta och köra transporten. Oron kommer med åldern tror jag :smirk:

Fast jag har börjat tänka så här: Hur många hästtransporter far runt i SveaRike varje dag och hur ofta sker det svåra olyckor?

Det lugnar lite, men på lördag är det dags igen och jag kommer att vara nervös och inte försöka visa det för vare sig dotter eller Jättehäst. Gissa om dem redan genomskådat mig :angel:

Skulle jag få punktering skulle jag ringa bärgning! JAG LOVAR!

AnnaKarinA skrev:
Småincidenter? ;) :D

Ja t ex, små ponnier som klättrar i hönät, sadelkammardörrar som öppnas under färd, Hästar som försöker döda varandra... ja lite gott o blandat :D
En gång när jag skulle lasta min förra häst så hade inte min kära Far kopplat fast släpet riktigt (han stod o pratade med stallägaren samtidigt o alla vet ju att karlar inte kan göra två saker samtidigt) så när jag skickade in Max så tippade hela släpet bakåt :o :o Gissa om Papsen fick skäll :angel:

men det gick jättebra så nästa gång är jag kanske (?) inte lika orolig :angel: Trodde hästen skulle flyga upp genom taket eller komma ut genom bakluckan innan vi kom iväg, men det lugnade sig när vi började köra :) Jag är dock glad att jag hade longerlina när jag lastade av för annars hade det gått käpprätt åt helsingfyr. Puuh...

Jaså, en som har eld i rumpan fast på utvägen? Ja, går ju inte ihop men strunt i det ;)
Vad skönt att det gick bra! Vet du vad jag gör för att coola ner min häst inför transporten? Han får käka sin middag i den! :D han är så stor så jag tror han känner sig trängd, och det är ju aldrig fel att träna.

Det är ju svårt men man får ju försöka vara så lugn man bara kan, blir du nervös känner ju din häst det.

Senast ändrad:

Går inte ihop? Förstod inte den biten :o :confused:
Jag är inte nervös när jag lastar på och av, det är när jag sätter mig i bilen och kör iväg, när jag ska svänga osv... knäpp är jag... Allt är ju mkt enklare om man har en EGEN transport som man kan träna med och åka en massa.

fiaskurken skrev:
JOOOOOO om det är trångt så är det svårt visst det!! :p
Du kan få komma hit och övningsbacka med skotaren, där ser du inte ett skit var hjulen är och det enda som märks när det går åt pipsvängen är att staketstolparna försvinner eller vagnen börjar luta när du backat halvvägs över bilen som stod ivägen. :cool:

fiaskurken skrev:
men det gick jättebra så nästa gång är jag kanske (?) inte lika orolig :angel: Trodde hästen skulle flyga upp genom taket eller komma ut genom bakluckan innan vi kom iväg, men det lugnade sig när vi började köra :) Jag är dock glad att jag hade longerlina när jag lastade av för annars hade det gått käpprätt åt helsingfyr. Puuh...

Det där känner vi igen! När Jättehästen väl är inne i transporten är det bara för den mänskliga delen att kasta sig in i bilen och åka, får då är det bråttom! :D

Ut går också fort, en gång hängde inte dottern med riktigt, utan fick släppa tyglarna, tur att jag är så snabb så jag kunde kasta mig fram och få tag i dem :cool:

Vad skönt att det gick bra! Jag var ute och åkte igår med sambon och min häst och jag var lika nervös jag. Är mest rädd för att tappa släpet tror jag. Har nyligen börjat köra "själv" med häst i, tidigare har jag alltid haft med mig backup både gällande körningen och hästkunskap om nåt skulle hända. Men hittills har allt gått bra och det ska det nog fortsätta med! Som nån sa så är det ju väldigt många hästar ute och far varje dag och det går ju nästan alltid bra.

/ Maris

Ride on skrev:
Du kan få komma hit och övningsbacka med skotaren, där ser du inte ett skit var hjulen är och det enda som märks när det går åt pipsvängen är att staketstolparna försvinner eller vagnen börjar luta när du backat halvvägs över bilen som stod ivägen. :cool:

Ha ha :rofl: Jag kommer på en gång :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 902
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 237
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 844
Senast: Tofs
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama