cykla med häst

Sv: cykla med häst

Då får du lära dig att cykla med en hand först ;) :p

Skämt åsido, självklart är det upp till var och en. Om jag hade haft en olycka med en häst när jag har cyklat så skulle jag nog tveka innan jag gjorde det igen. Men tills dess så är jag så ev. dum att jag fortsätter. fast iof, om jag körde omkull med vagn skulle jag inte tycka att det var en jättehit heller.

Man har ju mer koll på hästen ifrån hästryggen än från en cykel brevid hästen!

Ok om man inte kan köra den för att den inte är inkörd så får man väl tömköra eller longera den om man inte kan/får rida den!

... i åtta månader? :smirk: Nej, jag tror inte det. När hästen ska gå i galopp så mycket som det bara går och inte får arbetas i form eller gå på volt så har du inte mycket att välja på.

Galoppera på en ridbana lös? Måste bara fråga dig vad det är för häst du har och pga varför kan/får du inte rida den?

6 dagar i veckan? ;)

Jag har en d-ponny med KS som gjorde att jag fick arbeta honom från marken i åtta mån. för att bygga upp ryggmuskler. Nu rider jag ganska som vanligt, men sitter inte på honom tre dagar i rad, helst bara varannan.

Tycker det är ganska korkad att cykla med en häst. Jag tycker det är mer än tillräckligt riskigt att cykla med min hund (en väldresserad doberman). Det är ju som att be om att ramla och skada sig (och hästen för den delen). Korkad. :smirk:

Jag tycker det är en utmärkt motionsform att cykla med hästen, jag tror inte det är farligare än när man sitter på, eller kör för den delen.

Däremot har jag en bekant som kör bil med hästen till och från hagen, där kan vi väl snacka om risktagande...

jag vet av en till som kör bil... hon satt i skuffen och höll hästarna och en annan körde bilen, bara för att hon inte orkade gå 400 m till sallet med dom (intagning kväll och utsläpp)

det däremot är helt sjukt... Vad gör man då om hästen blir rädd eller sliter sig? :confused: Att cykla med hund tycker jag däremot är en rätt bra liknelse, men FÖR cykling. Skillnaden mellan en stor hund och en liten häst är ju inte så stor :D (obs. viss humor)

Cyklar och hästar är ingen bra kombination. I vårt stall får man parkera sin cykel låångt ifrån stallen, hagarna och där ens hästarna går. Rent livsfarligt.

Fast jag tycker att det är skillnad på att cykla med hästen och att ha en cykel som de kan kliva på/i utan att ngn ser eller är med.

jag testade att cykla med mitt sto förra veckan, hahaha det var riktigt roligt, jag ramlade 3 ggr.. en gång skulle hon stanna och byta sida (hon ville gå på v sida, hon gick på höger), och en gång skulle hon beta, och tredje gången drog hon omkull mig för hon sprang rätt fort :rofl:
det är rätt farligt att cykla med hästen, men visst, vill man riskera livet så.

Varför? Knappast för hästen. Jag slår mig inte mer om jag cyklar omkull med häst eller om jag cyklar omkull själv. Hästen hoppar knappast upp i famnen på mig om jag skulle köra omkull av ngn anledning utan snarare kasta sig bort från cykeln och det otäcka. Arjan har alltid stannat några meter bort och väntat på att jag ska ta mig upp igen. Som sagt, skulle aldrih DRÖMMA om att cykla med unghästen men med de andra två så är det inga problem.

Men om hon nu tror att det går att cykla med hennes häst så låt henne göra det då!.. Visst det kan hända saker, men det kan alltid hända saker, vad man än gör... Vad är det som säger att min lilla vän inte slänger av mej nästa gång jag rider och trampar på mig så illa att ryggraden går av?! :confused: man kan ju aldrig vara säker vad man än gör.. Jag kanske blir överkörd nästa gång jag går över gatan, man vet aldrig vad som händer och risker tar man hela tiden.. jag tycker att det är kul att prova nya saker med pållarna.. Jag hade en sköthäst förut som jag och en kompis provade att tolka efter, det slutade med att hon flög av snowracern och jag flög av hästen rätt in i ett träd.. men sen viste man ju att det inte går att tolka efter den hästen.. man vet ju inte förrän man har provat.. hörru, jag tycker du ska strunta i vad dom säger, prova å cykla med pållen din om du vill och tror att det funkar, man måste satsa för att vinna.. ;) :banana:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lavinia
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 250
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama